Širokopasovno kršenje znamk

Avtor: Igor Šetinc | Objava: 08.12.2014

Letos mineva 25 let od rojstva interneta, pri čemer je internet v svoji kratki zgodovini spremenil praktično vsa področja človekovega življenja, tako zasebnega kot tudi poslovnega, v slednjega pa je prinesel tudi nepredstavljiv obseg kršenja pravic intelektualne lastnine in drugih nelojalnih poslovnih praks.


Velika večina podjetnikov si danes praktično ne predstavlja svojega poslovanja brez uporabe interneta, zlasti za promocijo in prodajo svojega blaga in storitev ter za komunikacijo s strankami in poslovnimi partnerji, mnogi pa so svoje poslovanje kar v celoti prestavili na medmrežje. Razvoj interneta je po drugi strani prinesel tudi nepredstavljiv obseg kršenja pravic intelektualne lastnine in drugih nelojalnih poslovnih praks. Običajno je pravno varstvo mogoče doseči preko sodišč, vendar je bistvena pomanjkljivost sodišč pri regulaciji interneta, da imajo sodišča strogo omejeno teritorialno pristojnost, medtem ko je internet brezmejen. Poleg tega so postopki pred sodišči lahko tudi dolgotrajni in dragi. Zato v nadaljevanju predstavljamo nekaj možnih kršitev znamk na internetu ter alternativnih načinov reševanja sporov v zvezi s temi kršitvami.


Preden se lotimo kakršnegakoli boja proti kršiteljem, je nujno potrebno poskrbeti, da imamo sami ustrezno zaščitene pravice intelektualne lastnine, zlasti da imamo ustrezen, skrbno izbran portfelj blagovnih znamk. Glede vprašanja, kaj je ustrezen portfelj znamk (ali potrebujemo zgolj eno ali pa več), ni enoznačnega odgovora, saj je potrebno v vsakem konkretnem primeru posebej upoštevati dejavnost podjetja, obseg izdelkov/storitev, strategijo podjetja, na katerih trgih deluje, kje so v konkretnem primeru največje nevarnosti kršitev itd. V vsakem primeru predlagamo, da se registracije blagovnih znamk lotite sistematično in strateško, ob pomoči izkušenega strokovnjaka.


Domenski spori


Domena je spletni naslov (npr. www.podjetnik.si), preko katerega lahko neposredno dostopamo do želenih spletnih vsebin.


Praktično vsako uspešnejše podjetje se danes mora predstavljati tudi preko spleta, kar stori ravno preko spletnih strani, ki so objavljene na določenem naslovu oziroma domeni. Pomembno pa je tudi, da je domena enostavna in ni povsem generična, temveč je enaka imenu oziroma znamki podjetja. Navedeno omogoča uporabnikom, da hitreje in lažje pridejo do želene spletne strani.



Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *