|
|
||
Guanxi je alfa in omega uspešnega poslovanjaKitajska je pred ostalim svetom stoletja prednjačila v razvoju znanosti in kulture, v 19. in 20. stoletju pa so jo uničili številni nemiri, izgubljene vojne, lakote, okupacije in avtokratični komunistični režim. Leta 2010 je postala največji svetovni izvoznik ter tretji največji uvoznik. Trg je torej o g r o m e n.
»Na Kitajskem delujejo vsa pomembna svetovna podjetja in tudi več kot trideset slovenskih podjetij, ki večinoma proizvajajo za kitajski in azijski trg. Tako povečujejo skupno proizvodnjo matičnih podjetij v Sloveniji, odpirajo delovna mesta za strokovnjake, na Kitajskem dela tudi kar nekaj slovenskih menedžerjev oziroma direktorjev,« nam je povedala Lidija Vinkovič iz javne agencije za spodbujanje podjetništva Spirit, kjer slovenskim podjetjem pomagajo pri razvoju mednarodnega poslovanja. Po njenih besedah je prodor na ta sicer ogromen in obetajoč trg zahteven projekt, ki terja veliko časa in veliko sredstev. Priložnosti za slovenska podjetja so predvsem v kemijski in prehrambeni industriji, avtomobilskem in okoljskem sektorju, v energetiki, farmaciji in še vrsti drugih sektorjih »življenjskih potrebščin«.
Oborožiti se s potrpežljivostjo
Tudi Ludmila Hyklova, iz EU SME Centra v Pekingu, centra za pomoč evropskim malim in srednje velikim podjetjem pri prodoru na kitajski trg, svetuje oborožitev s potrpežljivostjo, saj do sklenitve posla običajno pride šele v nekaj letih dogovarjanj in usklajevanj. »Trg je zelo raznolik, spreminjajoč se in kompleksen, velike razlike so med vzhodnim in zahodnim delom, v mestih, na podeželju, zato je temu primerno treba prilagoditi strategijo vstopa. Večina kitajskih podjetij posluje pošteno, pripravljena so razvijati dolgoročna partnerstva, a je treba biti zelo pozoren na številna lažna oziroma navidezna podjetja. Zato je še pred sklenitvijo posla treba skrbno preveriti potencialnega poslovnega partnerja, njegovo poslovno licenco, spletno stran, vpis v register podjetij v branžni zbornici, preveriti njegovo finančno stanje, ga večkrat obiskati, tudi nenapovedano, govoriti z zaposlenimi, dobavitelji in konkurenco.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|