Od navdiha do akcije

Avtor: Petra Mauer, fotografije: Grega Žunič / Viva | Objava: 07.11.2014

Na ljubljanski ekonomski fakulteti so trije gostje iz tujine predavali o prihodnosti podjetništva s pozitivnimi družbenimi in okoljskimi učinki. Dogodek, poimenovan Od navdiha do akcije, je imel namen predajanja izkušenj pri ustvarjanju poslovnega modela, ki temelji na socialni noti.


V Ljubljani so se srečali pionirji na področju družbenega podjetništva in predstavili uspešne primere poslovnih modelov. Dogodek je bil predstavljen kot del Reinovator izziva 2014 v sklopu vseslovenske akcije Podjetno do družbenih učinkov. Reinovator izziv soorganizirajo Zavod Viva, SPIRIT Slovenija, podjetniška mreža CEED, organizacija Sklad05 in Ekonomska fakulteta ter poteka ob podpori partnerjev iz javnega, zasebnega in nevladnega sektorja.

 

David Barrie je socialni podjetnik, katerega vizija je s kreativnimi poslovnimi modeli dvigniti kakovost življenja lokalnih skupnosti. Je soustanovitelj večkrat nagrajene londonske kooperative The People's Supermarket in pobudnik iniciative za skupinsko pridelavo zelenjave v angleškem Middlesbroughu.

David Barrie

 

Britanski podjetnik je prepričan, da je socialni čut čedalje bolj prisoten tudi v podjetništvu, čeravno je iskanje čim večjega dobička še vedno cilj mnogih. Poudaril je, da se na srečo spreminja razmišljanje podjetnikov, njihov pogled na vrednote, na življenjski stil in poslanstvo, ki so si ga zadali. Življenje namreč ni mogoče obogatiti le z denarjem, temveč tudi z dajanjem drugim. Povezovanje, sodelovanje, deljenje izkušenj, prenos znanj, skrb za druge in podobno postaja vse bolj izrazito, kar odpira vse več poti do socialnega podjetništva. Dejal je še, da so novi gospodarski modeli usmerjeni prav k njim, saj gre za izmenjave - ne nujno denarja, temveč vrednot, ki jih prenašamo na družbene odnose. Lotil se je projekta, ki ga je poimenoval Iskanje militantnega optimista. »Militantni optimist je človek, ki je zadovoljen sam s sabo, nenavaden, rad posluša, gleda v oči, je romantik, verjame v svetleče stvari, rad ima ideje, je sladke stvari,« je razložil in dodal, da je tudi sam militantni optimist. Med drugim tudi zato, ker obožuje hrano, se je odločil ustvariti poslovni koncept, preko katerega je želel doseči, da bi kuhinja postala del socialnega življenja, saj predstavlja prostor, kjer je mogoče izraziti tisto, kar čutiš, mogoče je deliti mnenje, se povezovati, sodelovati.

 

Urbano kmetovanje

 

David se je osredotočil na revne četrti in njihove prebivalce, jih uspešno združil s pomočjo hrane in ustvaril socialno podjetje. »Dejstvo je, da je v Angliji nakupovanje precej drago. Tudi butiki, kjer je veliko izbire in so prodajalci prijazni, so najbolj primerni za ljudi z debelo denarnico. Že povsem običajna nakupovalna izkušnja postane draga, zato - še posebej pri nakupu živil je tako - da manj premožni ne dobijo oziroma si ne morejo privoščiti zdrave hrane.« Ob tem zavedanju se je David odločil v eni izmed zapuščenih stavb v Londonu odpreti trgovino The People`s Supermarket, ki je sicer dostopna vsem, a si lahko vsak član, ki dela v njej vsaj 4 ure mesečno, privošči izdelke po 20 % nižji ceni. Poleg tega se ljudje javljajo prostovoljno na delo in na primer pripravljajo sendviče le zato, da si nabirajo izkušnje in se nato lažje zaposlijo. Odzivov in pripravljenosti na sodelovanje je bilo veliko, oglasili so se večinoma študentje in nezaposlene osebe pod 45. letom starosti. »Ti običajno imajo čas, nimajo pa veliko denarja, zato jim takšna priložnost veliko pomeni. Med drugim se spet počutijo koristni in povezani z okoljem.« Lastniki te trgovine so njihovi člani, ki so zelo aktivni. Ponudbo so popestrili še z organizacijo različnih dogodkov, praznovanji rojstnih dni in podobnega, poleg tega so pripravili tudi plan smotrnega ravnanja z odpadki ter ustanovili kuhinjo, v kateri pripravljajo obroke iz neprodanih živil. Člani sodelujejo pri odločitvi, katere izdelke bodo postavili na police, s ponovnim investiranjem prihodkov pa imajo možnost še zniževati cene ter nakupiti nove izdelke.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *