|
|
||
Odprti podjetniki v zaprti državiSlovenci ste odlični podjetniki, izobraženi, kreativni, inovativni, razvojno usmerjeni, pripravljeni na novosti, pripravljeni tvegati. Manjka pa vam želja po povezovanju in medsebojnem sodelovanju. To svojo slabost morate premagati, če ne vas bo konec. Zdaj ne bijemo bitke za zmago, ampak za preživetje, pravi Maria Anselmi.
Uvodoma samozavestno postavljeno mnenje o slovenskih podjetnikih terja utemeljitev. Kako torej ve, da so slovenski poslovneži taki, kot jih opisuje? Maria Anselmi je generalna direktorica podjetja Bisnode Slovenija in Južnih trgov (Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina) ter odgovorna za razvoj trgov za regijo Centralna Evropa. Bisnode Slovenija je sicer del mednarodne skupine Bisnode AB, največjega evropskega ponudnika poslovnih in bonitetnih informacij s sedežem na Švedskem. Njeno delo je torej zbiranje informacij o podjetjih, analiziranje in bonitetno ocenjevanje. Njene analize podjetij so široke in poglobljene, tako niti ni nenavadno, da veliko ve o slovenskih podjetnikih. »Številke, analize in poslovne informacije ti dajo precej realen vpogled v podjetje in njegovo poslovanje. Ne nazadnje od teh informacij tudi živimo, saj jih dajemo na trg.«
Zavore razvoja
»V Sloveniji je kakovost življenja visoka, a zaradi svoje zaprtosti dežela ostaja kar malce provincialna. Večina ljudi je sicer pripravljenih sprejemati novosti, a se država obnaša zelo obrambno. Preveč nadzoruje, kaj in kdo prihaja v državo. Pri vseh (razvojnih) dogajanjih na tujih trgih, kot da se nenehno sprašuje, kako se bomo branili pred novostmi, ki prodirajo v našo smer. Ta sistemska omejitev se odraža v nekakšnem kolektivnem oziroma bi rekla kar družbenem stanju splošne zadržanosti do vsega, kar je tuje. Poseben fenomen mi je, da se posameznikov pogled na sprejemanje novosti tako zelo močno razlikuje od sistemskega. Posameznik nima takih zavor, močne sistemske zavore pa zelo omejujejo hitrejši razvoj Slovenije,« s prizvokom čudenja razmišlja Anselmijeva o nenavadnem stanju duha v naši državi. Tudi s preteklostjo morate opraviti, še poudari. Pomembno se je osredotočiti na to, kako vplivati na prihodnost.
Majhni rešujejo velike
»V Sloveniji je preko 5000 manjših in srednje velikih podjetij, 4000 jih letno ustvari več kot dva milijona prihodkov. Velikih podjetij oziroma poslovnih skupin je okoli 500. Torej so manjša podjetja največji zaposlovalec in gonilo gospodarske uspešnosti države. A kljub temu nimajo prav veliko podpore. Nimajo prav ugodnih davčnih olajšav, ki bi jim omogočale hitrejši in uspešnejši razvoj. Nimajo ugodnih olajšav pri zaposlitvah. Ovire za dostop do kapitala so prevelike. Problem torej ni v podjetnikih, problem je sistemski; regulativno in davčno okolje ne podpirata podjetništva. Odpraviti je potrebno čim več nepotrebne birokracije in ustvariti spodbudno podjetniško okolje. Nespodbujano je tudi socialno podjetništvo. V razvitih državah podjetja, ki zaposlujejo ranljive oziroma težko zaposljive skupine, ustvarijo 10 % bruto družbenega proizvoda. Pri nas samo tri. Je potrebno omeniti, da so potrebne večje olajšave za taka podjetja? Pri tem je nerazumljivo, da se politika ne zaveda, da večje olajšave pomenijo več zaposlovanja, to pa pomeni večje blagostanje ljudi, večjo potrošnjo, več denarja v proračun. Spremembe so nujne za prihodnost Slovenije. Sicer boste propadli,« se razvname sogovornica.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|