Pomagati drugim

Avtor: Maša Rener | Objava: 10.11.2014

O tem, zakaj se jim zdi to pomembno, smo se pogovarjali z različnimi podjetniki, ki so tako ali drugače dobrodelni.


(Foto: Marko Vavpotič, Zaklop)

»Včasih se dobrodelnost zdi kot prosjačenje, čeprav ne bi smelo biti tako.«

 

Jureta Koširja vam najbrž ni treba posebej predstavljati. Tudi to, da je nekdanji vrhunski smučar po končani športni karieri zakorakal v podjetniške vode s trgovinami Forma F+, je vsem dobro znano. Ker se je že kot športnik vedno z veseljem udeleževal dobrodelnih akcij, pravzaprav ni nič čudnega, da je to s seboj prenesel tudi v poslovni svet ter postal pobudnik dveh športno dobrodelnih prireditev: letos že 6. tekaškega Formaratona ter golf turnirja Swingit. Na obeh sredstva zbirajo s pomočjo donatorjev, v dobrodelne namene pa gre tudi večji del startnine vseh prijavljenih. Zbran denar se vsako leto podari ustanovi Otrok v boju z rakom, s katero se je Jure povezal zaradi lastne izkušnje, o kateri ne želi podrobneje govoriti.

 

Zdi se mu pomembno, da je pri dobrodelnih dogodkih upravljanje s sredstvi popolnoma transparentno, žal pa tudi opaža, da pri nas na tem področju še vedno ni dovolj razvite kulture, saj ima kdaj občutek, kot da gre za prosjačenje, čeprav ne bi smelo biti tako. Priznava, da organizacija dobrodelnih dogodkov ni enostavna in zanjo porabi veliko časa ter energije, a je zato ob koncu zadovoljstvo toliko večje. Pri obeh prireditvah, ki ju organizira, seveda sodeluje tudi sam, prijetno s koristnim pa rad združi tudi na drugih dobrodelnih prireditvah, kamor je vabljen.

 

»Ne moreš biti srečen, če ljudje okrog tebe niso.«

 

Urša Alič, ustanoviteljica in direktorica Špasteatra, dobrodelno deluje na več področjih, med drugim je že nekaj let zapovrstjo organizatorka dogodka, v okviru katerega se z vstopnino najuspešnejše predstave zbirajo sredstva pomoči potrebnim slovenskim otrokom. Tako sta bili prejšnja leta predstavi 5moških.com in Udar po moško brezplačno odigrani na Prešernovem trgu, kamor je prišlo 15 tisoč ljudi. Od tega je 1 evro, ki so ga lahko prispevali s sporočilom na 1919, podarilo le tri tisoč ljudi. Urša se zaveda, da so ljudje dobrodelni na več načinov in na različnih področjih, zato ne želi nikogar obsojati, je pa bila kljub temu malo razočarana. Odziva ni bilo namreč niti od tistih, ki bi lahko sodelovali s svojim delom, saj dobrodelnost ni samo zbiranje denarja. Letos je bila naj predstava aktualne sezone, odigrana v Kulturnem domu Mengeš, izkupiček od prodanih vstopnic pa v celoti namenjen fundaciji Pustimo jim sanje, kjer Urša tudi drugače aktivno sodeluje.

 

»Govorijo naj dejanja.«

 

Vini d. o. o. je družinsko podjetje iz Mokronoga, ki že vrsto let materialno podpira društvo Rdeči noski. Ko smo za par kratkih odgovorov na to temo prosili direktorja podjetja, nam je skromno odvrnil, da mora vsak potrebo za pomoč sočloveku čutiti vse ostalo pa je že reklama. Vinko Kos namreč meni, da tega, če želiš dobrodelno sodelovati, ni treba obešati na veliki zvon.

 

 

 

 

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"