|
|
|
Zahteven trg, a za inovativne je vedno prostorZa razmeroma živahno gospodarsko menjavo med Slovenijo in Francijo je značilno, da med slovenskimi izvozniki prevladujejo velika podjetja, medtem ko srednje velika in majhna podjetja težje prodrejo na francoski trg, saj ta velja za zelo zahtevnega.Morda je ena najpomembnejših »poslovnih spretnosti« za vstop na francoski trg, da je treba na njem delovati izključno v francoskem jeziku. Francozi niso ravno navdušeni nad uporabo tujih jezikov. Angleščino v poslovnih krogih sicer govorijo, vendar pričakujejo, da bo tisti, ki želi resno delovati na francoskem trgu, poskrbel za ustrezno gradivo v njihovem jeziku in tega tudi obvladal.
»Francija je velik in poln trg, a še vedno velik potencial za slovenska podjetja, ki proizvajajo kakovostne ter inovativne izdelke ter so dovolj zrela za ta zahtevni trg. Vstop nanj je lažji v regijah zunaj glavnega mesta, ki so bolj primerne zmogljivostim slovenskih malih in srednje velikih podjetij. Tovrstna francoska podjetja so najbolj osredotočena v okolici gospodarskih bazenov, kot so Lyon, Toulouse, Bordeaux,« svetuje ekonomski svetovalec Jakob Brenčič iz slovenskega veleposlaništva v Parizu.
Za hiter odgovor sezi po telefonu
Ena od možnosti za iskanje potencialnega partnerja v Franciji je udeležba na strokovnih sejmih. Brenčič svetuje poslovanje preko lokalnega distributerja ali s specialistom - agentom za poslovni razvoj. »Pri poslovanju s francoskimi partnerji je potrebno vzeti v zakup dejstvo, da je za usklajevanje in realizacijo posla potrebno več časa in osebni stiki. Pri komuniciranju se pogosto dogaja, da partner ne odgovarja na elektronska sporočila, saj velja prepričanje, da se za nujne zadeve še vedno uporabi telefonski klic. Dober pripomoček za poslovanje je dobro poznavanje francoskega značaja, zato priporočam branje kratkega priročnika French or Foe, avtorice Polly Platt, ki velja do danes za najboljši opis francoskega značaja,« še svetuje Jakob Brenčič ter vabi slovenske poslovneže, da se obrnejo nanj, če bi želeli poiskati poslovne stike ali organizirati predstavitev podjetja pri potencialnih partnerjih.
Poznavanje kulture je del posla
Francija obiskovalca vedno znova preseneti s svojo večplastnostjo in raznolikostjo. Dežela je ujeta med svetovljanstvom mest in podeželsko konzervativnostjo. Poznavalci pravijo, da je eden od njenih glavnih problemov, s katerim se bo morala resneje spoprijeti, njena etnična razdrobljenost družbe.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|