Zdaj gre zares ... Nastopamo!

Avtor: Irena Potočar Papež | Objava: 10.03.2014

Nastop je sestavljen iz besednega in nebesednega sporočanja, oba načina pa se morata ujemati. Dober, izkušen govornik se zaveda obeh, ju zna nadzorovati ter ustrezno prilagajati, spreminjati.


(Big Stock Photo)

Nastop se začne s prvim vtisom med prihajanjem na oder, vstajanjem izza mize (če nastopate na sestanku) ... Tako kot si vi ustvarite prvi vtis v nekaj sekundah, si ga tudi občinstvo oziroma sogovorniki o vas. Oni še bolj, saj ste vi izpostavljeni, vas bolj vidijo. Na dober vtis vpliva tudi to, kako začnete in končate svoj nastop ter kako zapustite oder oziroma prostor. Zato naredite ustrezen zaključek ter psihološki premor na ustreznih mestih in se poslovite od občinstva. To je pomembno tudi na sestanku - svoj nastop končajte z odliko, da si vas bodo zapomnili. Zato bodite izvirni, unikatni, samosvoji.

 

Nastop - pa naj bo med sodelavci na sestanku, na konferenci, sejmu ali na odru pred številnim občinstvom - je sestavljen iz treh delov: uvoda, jedra in zaključka.

 

Uvod je kratek, a zelo pomemben

 

V uvodu nakažete rdečo nit svojega govora in pritegnete poslušalce. Sestavni del je nebesedna govorica, najpomembnejši je dober stik. To pomeni, da udeležence zaobjamete s pogledom, se ob tem nasmehnete in si ustvarite pravo klimo. V uvodu povejte, o čem boste govorili in predstavite cilje svojega javnega nastopa, zakaj predstavljate to temo. Uvodni del je zelo pomemben, nanj se še posebej dobro pripravite, saj je to prva faza, v kateri si na začetku udeleženci ustvarjajo vtis o vas in kakovosti vašega nastopa, vi pa ste morda še napeti, niste povsem sproščeni, imate začetno tremo  Odlika dobrega govornika pa je, da zna in zmore prvi del uvoda spremeniti in prilagoditi glede na morebitne spremembe. Ko boste imeli za seboj veliko »govorniške kilometrine«, boste znali uvod delno tudi zimprovizirati, ga torej prilagoditi vzdušju, kakšni potezi posameznika, nepredvidenem dejanju. Prav tako vas bo rešil iz zadrege, če se bo morda kaj zataknilo pri tehniki ali se bo zgodila kakšna druga nepredvidena situacija.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *