Podjetnik logo
 

Izbor Podjetnika leta 2003

Avtor: Primoz Kaučič | Objava: 10.03.2003



 
Podjetnika leta 2003 smo razglasili 13. februarja zvečer na tradicionalni prireditvi v Smeltovi dvorani. Letošnjemu nagrajencu je priznanje izročil Jože Vilfan, glavni in odgovorni urednik revije Podjetnik.

Iva Boscarola je komisija revije Podjetnik izbrala v konkurenci štirih nominacij.  

 

Utemeljitev za izbor Podjetnika leta 2003

Ivo Boscarol prejme priznanje Podjetnik leta 2003 zaradi svojih dosežkov, napovedi nadaljnjega razvoja in pomena za slovensko podjetništvo. 

Ivo Boscarol je dosegel veliko: z motornimi zmaji in ultralahkimi letali, ki jih izdeluje njegovo podjetje Pipistrel, je prodrl prav v svetovni vrh, kar dokazujejo ocene v svetovni literaturi, športni uspehi, doseženi z njegovimi letali in zmaji, ter tržno zanimanje za njegove izdelke po svetu.  

Ivo Boscarol ves čas premika meje pri aerodinamični zasnovi letal in zmajev ter pri tehnoloških rešitvah pri njihovi gradnji, kar dosega skupaj z grozdom zunanjih sodelavcev in partnerjev. Njegovim rešitvam se prilagaja svetovna zakonodaja na tem področju. Napoveduje nova tipa letal, ki bosta pomembni svetovni novosti.  

Ivo Boscarol je zaradi svoje tehnične in poslovne odličnosti prisoten po svetu. Zato pomembno soustvarja mednarodni sloves Slovenije - in še bolj ga bo, ko bo letos postavil novo tovarno in povečal proizvodnjo.



Predstavljamo štiri letošnje nominacije, kjer vsaka ponuja nekoliko drugačen pogled na podjetniški uspeh.
 
Z njimi poudarjamo določen aspekt poslovanja, ki se nam zdi najbolj sporočilen, sicer pa se praviloma pri posameznem podjetju vedno »srečajo« številni vidiki. To pomeni, da vsako podjetje nastane iz odkritja podjetniške priložnosti, toda pri nekem podjetju je morda ta priložnost nekako standardna, pri drugem pa nas preseneti s svojo izvirnostjo. Podobno mora veliko podjetij obvladati (neko) tehnologijo, toda če dosežeš v tem špico, potem je predvsem to vredno pozornosti... In tem poudarkom sledijo naše nominacije.
Rok Uršič
Rok Uršič je svojo podjetniško priložnost »zastavil«, ko se je kot elektroinženir zaposlil v tržaškem sinhrotronu (pospeševalniku osnovnih delcev). Od tu je na povabilo odšel v Ameriko, v državo Virginijo, kjer so takrat gradili skoraj milijardo dolarjev vreden pospeševalnik. In kot sam pravi, se je v Ameriki nalezel podjetniškega duha, ki je prisoten tudi v znanstvenih ustanovah. Po vrnitvi v Slovenijo je ustanovil podjetje, se potem še enkrat vrnil v Silicijevo dolino, kjer je dobil dokončno podjetniško inspiracijo. Njegovo podjetje ponuja sistemske rešitve za merjenje položaja žarka v pospeševalnikih osnovnih delcev. Pravi, da se je za to dejavnost odločil, ker je tržna niša ravno prav velika, da lahko postane vodilni svetovni ponudnik. Rok Uršič storitve svojega podjetja 100-odstotno izvaža v tujino, kjer se na ponudbah pojavlja ob samo še peščici podjetij iz vsega sveta.
Andrej Osana
Urban Jan











 
Andrej Osana in Urban Jan sta predstavnika nove generacije podjetnikov, ki gradita svoj uspeh na temeljiti pripravi in novih prijemih pri vodenju podjetij. Podjetje Genera je nastalo na osnovi temeljite študije tržnih možnostih, priprave strategije in poslovnega načrta v okviru magistrske naloge Andreja Osane. V strategiji je zapisano, da bo podjetje Genera zasedlo vodilno mesto v Sloveniji na področju termoenergetike, avtomatizacije in čiščenja ter priprave voda. Podjetnika zatrjujeta, da podjetje presenetljivo dobro sledi načrtom, zapisanim v poslovnem načrtu, in je lani že četrto leto zapored povečalo prihodke za 100 odstotkov. Posebnost v vodenju tega podjetja je koncept »odprte knjige« oziroma odprtega knjigovodstva, ko lahko vsak zaposleni tekoče zasleduje uspešnost vsakega posameznega projekta. Gre za moderno obliko vodenja podjetij, ki temeljijo na znanju in na močni ustvarjalni participaciji vseh zaposlenih, skratka, gre za vodstveni model prihodnosti. Okoli podjetja Genera je že nastala skupina sedmih podjetij.

Ivo Boscarol
Francija je glede letalske industrije najbolj razvita evropska država. In v to državo Ivo Boscarol na leto izvozi 60 ultralahkih letal in je s tem največji dobavitelj te kategorije letal za Francijo. Vodilne specializirane svetovne revije predstavljajo modele Pipistrelovih letal kot špico svetovnih rešitev, s katerimi Ivo Boscarol celo prestavlja zakonske in tehnične meje, ki so doslej veljale za to področje. Njegova ultralahka letala, Sinus, Virus, Taurus, si želijo najzahtevnejši letalci iz vsega sveta, zanimivo nišo je pa odkril tudi v nekaterih vojskah, ki ta letala uporabljajo v izvidniške namene. Ivo Boscarol pravkar načrtuje tudi svetovni preboj s prvim ultralahkim letalom, ki naj bi doseglo hitrost 400 km/h. Pri proizvodnji takšnih letal, ki so omejena na težo cca 450 kilogramov skupaj z dvema letalcema in gorivom, poteka pri izdelavi vsakega dela boj za grame. Ivo Boscarol je z različnimi sodelavci razvil mrežo, ki išče vrhunske svetovne rešitve pri iskanju optimalne oblike, pri koncipiranju in izdelavi vsakega sestavnega dela in pri vgradnji opreme, pri kateri je velik poudarek na varnosti letenja. Doslej je Ivo Boscarol svoja letala sestavljal v več dislociranih preprostih delavnicah v Ajdovščini, letos se mu bo pa kot kaže uresničil sen, da bo ob ajdovskem letališču postavil pravo tovarno. Saj pravi, da bi lahko izvozil tri do štirikrat več letal, kot jih je do zdaj uspeh izdelovati.

  
Darko Bartolj
Franšizno delovanje, pri katerem neko podjetje razvije koncept neke storitve in nato ta poslovni model prodaja drugim, je v mnogih državah eden od najbolj uporabljanih metod širitve poslovanja, ki od tvorca modela ne zahteva velikih finančnih vložkov. Tako so nastale tudi nekatere od najbolj znanih svetovnih blagovnih znamk, v azijskih državah pa je to model, s katerim spodbujajo razvoj novega podjetništva.
V Sloveniji franšizni sistem nima tako popularnega mesta in ni upoštevan kot pomembno razvojno orodje, zato je toliko bolj potrebno dati priznanje verigi hitrih avtomobilskih servisov z oznako B.H.S. (»Bartogov hitri servis«), ki deluje po izvirnem franšiznem konceptu, ki ga je razvil Darko Bartolj s sodelavci. Danes v Sloveniji deluje že preko 40 takšnih servisov in Darko Bartolj je že sklenil pogodbe za širitev verige na Hrvaško ter Bosno in Hercegovino. To je odličen dokaz, da je mogoče z relativno preprostimi rešitvami, ki upoštevajo logiko franšize, v mnogih dejavnostih doseči pomembne preskoke.

Komisija

Dr. Bogomir Kovač, profesor, Ekonomska fakulteta Ljubljana,
Mag. Jaka Vadnjal, VSŠP Piran in PCMG,
Niko Mejaš, psiholog in podjetniški svetovalec, OK Consulting,
Zlatko Ledinek, direktor Kompas Design,
Jože Angeli, Blues Group, Podjetnik leta 2000,
Aleš Kristančič, Movia, Podjetnik leta 2002,
Jože Vilfan, urednik revije Podjetnik
Primož Kaučič, novinar revije Podjetnik

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte petindvajset in šest * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *