|
|
||
Čudež v družinskem podjetjuZgodba o tem, kako so v družinskem hotelu spremenili obnašanje sodelavcev in povečali obisk gostov v obdobju, ko drugim obisk pada.
Kako doseči konkurenčno prednost in prepoznavnost? Je to privilegij velikih, ki si lahko privoščijo obsežno promocijo svojih izdelkov in storitev in imajo zadosti finančnih virov, da lahko kupijo najnovejšo opremo, sodobne tehnologije in zaposlijo najsposobnejše posameznike. Praksa kaže, da ne.
V prejšnji številki Podjetnika smo prikazali zgled – Klausa Kobjolla, podjetnika in hotelirja iz Nürnberga, ki se trudi svoje goste znova in znova presenetiti in očarati z zelo osebnim odnosom. Se še spomnite, kako je svojo konkurenčno slabost, to je lokacijo hotela na obrobju mesta z dobro idejo spremenil v zanimivost, če ne že prednost. Po dogovoru z lokalnim prodajalcem audijev skupaj ponujata gostom hotela brezplačno uporabo najnovejšega audija A8 za vožnjo do mesta in nazaj.
Kobjoll je velik vtis naredil tudi na direktorico City hotela iz središča Ljubljane (bivši Hotel Turist), ko ga je prvič slišala na njegovem edinem predavanju v Sloveniji, v decembru 2006 na Slovenskem turističnem forumu. Nikolaj in Marjanca Krajc, lastnika danes družinskega hotela, sta že leta 2004 hkrati s sprejemom odločitve o povečanju zmogljivosti hotela skupaj z direktorico sprejela tudi odločitev o bolj sistematičnem načinu upravljanja. Po nastopu Kobjolla so ugotovili, da so izbrali pravo pot.
Sam model odličnosti ni dovolj
Ko smo direktorico Sašo Zupan vprašali, kaj to v resnici pomeni, je povedala: »Po analizi uporabnih pristopov je bil kot najprimernejši izbran evropski model odličnosti EFQM, ki smo ga ocenili kot najbolj celovitega in zelo prilagodljivega. Tako kot Kobjoll smo tudi mi model odličnosti EFQM uporabili kot spodbudo za osebno rast vodij in se hkrati dobro zavedali, da model sam po sebi ni dovolj, zato smo tudi zelo skrbno izbrali strokovnjaka, ki nam je postopoma odkrival moč tega modela. V času gradnje hotela smo se usposabljali celo v kletnih prostorih, med čistili in garderobnimi omaricami, saj drugje ni bilo prostora, ter iskali načine, kako si olajšati delo, našim gostom pa kljub temu zagotoviti 100-odstotno pozornost.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|