13 nasvetov za delo na domu

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.11.1998

Čeprav delate doma, morate ustvariti vtis profesionalnosti. 13 nasvetov za tiste, ki nameravajo delati doma.



1. Delovni prostor ločite od drugih prostorov v stanovanju. Nekateri poskrbijo celo za povsem svojo identiteto delovnega prostora in ga tudi opremijo drugače kot druge prostore. Na tak način želijo preprečiti, da bi se v prostem času počutili kot na delovnem mestu. Mnogi ljudje se namreč odločijo za delo na domu zato, ker se doma počutijo udobneje kot v pisarni, toda če med prostori ni jasne fizične razmejitve, boste začeli živeti kot v pisarni.

2. Poskrbite za zavarovanje delovnega prostora in opreme. Oprema, ki jo potrebujete za delo na domu, ni ravno draga, vendar tudi ne poceni. Splača se vam jo zavarovati še zlasti zato, ker boste v primeru, če vam jo ukradejo ali če se poškoduje, ostali brez dela. Če imate z zavarovalnico že sklenjeno zavarovanje stanovanja oziroma hiše, se pozanimajte, ali je v ceno vključeno tudi zavarovanje delovnega prostora in opreme v njem.

3. Naredite dvojnike vseh pomembnih dokumentov in jih shranite v ločenem prostoru. Napaka na računalniku, kraja, požar in druge katastrofe lahko močno ogrozijo vaše delo, če ne poskrbite za zaščito ključnih podatkov. Kopiranje in shranjevanje podatkov naj postane del vašega vsakdanjika.

4. Imejte načrt rasti podjetja. Predvidite rast podjetja v srednjeročnem in dolgoročnem obdobju in predvidite, kako boste cilje uresničili. Kako boste delali, če se bo obseg dela izredno povečal? Boste sploh še lahko delali doma?

5. Poiščite partnerje za kritične trenutke. Navežite stik s podjetji, ki opravljajo enako dejavnost kot vi, in se obrnite nanje, kadar vsega dela ne morete opraviti sami. Tako boste lahko zadovoljili stranke tudi takrat, kadar jim sami ne morete pomagati. Obenem se s partnerjem dogovorite, da lahko tudi vi prevzamete del njegovega dela, kadar ga sam ne more opraviti. Tako bo vaš konkurent dejansko postal stranka.

6. Vsaj enkrat na leto preglejte svoj komunikacijski sistem. Telekomunikacijska tehnologija se tako hitro razvija, da prihajajo na trg vedno nove storitve in izdelki, ki bi lahko koristili tudi vam. Nastajajo tudi nova podjetja, ki lahko del storitev (npr. sprejemanje naročil po telefonu) opravijo namesto vas.

7. Za stranke bodite vedno dosegljivi. Če morate v delovnem času pogosto zapuščati delovno mesto, poskrbite, da zaradi tega ne bodo trpeli vaši stiki s strankami. Opremite se z elektronsko tajnico, elektronsko pošto, pagerjem ali mobilnim telefonom. Lahko najamete tudi glasovno pošto, ki pri nas sicer ni dovolj znana, v tujini pa je zelo razširjena.

8. Za podjetje uporabljajte posebno telefonsko linijo. Obnašajte se profesionalno in se na klice, ki pridejo na poslovno linijo, javljajte temu primerno - povejte svoje ime in priimek ter ime podjetja. Ne dovolite drugim članom družine, da se javljajo na poslovne klice ali da celo uporabljajo poslovno linijo za osebne pogovore.

9. Tudi če ste majhni, lahko učinkovito poskrbite za svojo promocijo. Majhnost vas kar sama sili, da namenite promociji še toliko več pozornosti. Pri tem se ne izgovarjajte na denar, saj poznamo vrsto poceni načinov promocije, ki so lahko še bolj učinkoviti kot dragi oglasi:

- Predstavite se na internetu. Internet ni uporaben samo za tiste, ki po njemu prodajajo izdelke, ampak lahko prek njega opozorite potencialne stranke na svojo navzočnost in jih seznanite s svojo dejavnostjo. Naslov spletne strani napišite na vse marketinške dokumente (vizitke, prospekte, dopise).

- Izkoristite možnost, ki vam jo daje faks. Na prvo stran sporočila, ki ga pošiljate po faksu, lahko napišete še kaj več kot zgolj svoje ime, ime podjetja in telefonsko številko. Prvo stran lahko uporabite kot marketinški dokument, tako da na njej predstavite novosti v svoji ponudbi. Vsebino spreminjajte vsaj enkrat na mesec, pri tem pa se raje izogibajte uporabi slik.

- Ne pozabite na odnose z javnostmi. Vsaka (pozitivna) informacija o vašem podjetju v medijih povečuje vaš ugled, poleg tega pa je še brezplačna. O pomembnih dogodkih (npr. sodelovanje pri velikem projektu) redno obveščajte medije, objavljene članke pa lahko priložite tudi k drugim marketinškim dokumentom. Če se odnosom z javnostmi namerno izogibate, nikar ne mislite, da jih nimate. Imate jih, toda slabe.

10. Povežite se z drugimi podjetniki, ki delajo na domu. Z njimi si lahko izmenjate izkušnje pri reševanju določenih težav, ki so specifične za delo na domu. Poleg tega se lahko dogovorite za sodelovanje pri večjih projektih, ki jih kot posamezni ponudniki ne bi mogli pridobiti.

11. Bodite pazljivi pri nakupu opreme. Danes lahko pridete ceneje do opreme za delo, če kupite napravo, ki združuje v enem kosu telefon, faks, fotokopirni stroj in tiskalnik. Vendar pozor: razmislite, kaj bi pomenilo za vas, če bi se naprava pokvarila in bi jo morali za nekaj dni odpeljati na servis. Se lahko odpoveste vsem napravam hkrati?

12. Držite se delovnega časa. Disciplina pri delu ne pomeni samo tega, da delo opravljate vestno in odgovorno, ampak tudi to, da veste, kdaj nehati delati. Včasih se je namreč potrebno ustaviti, da bi bili bolj produktivni. Upoštevanje delovnega časa pa je še zlasti pomembno, če sodelujete z večjim podjetjem, kjer je delovni čas sam po sebi umeven. Če boste delali ob vseh mogočih urah, bo vaše delo bolj spominjalo na hobi, kot pa na resno profesionalnemo delo.

13. Odnose s partnerji gradite na zaupanju. Podjetniki, ki delajo na domu, se včasih počutijo neenakovredne tistim, ki se lahko pohvalijo z velikimi in bogato opremljenimi poslovnimi prostori. Navsezadnje je za marsikoga drag poslovni prostor še vedno znamenje uspeha. Kot mali podjetnik ne gradite na materialnih dobrinah, ampak na človeških. Bodite pošteni do poslovnih partnerjev in si zagotovite, da vam bodo lahko zaupali.

Povzeto po http://www.homeofficemag.com.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *