5 nasvetov za dober nastop

Avtor: Boštjan Romih | Objava: 06.12.2010

Prvič prodajate pred občinstvom? Ali pa vas je tega vedno znova strah? Z dobro pripravo in nekaj vaje lahko pripravite samozavesten nastop in prepričate stranke.


Boštjan Romih

Na svojih seminarjih navadno pozornost najprej posvetim osvobajanju telesne govorice. Dejstvo je, da vas bodo ljudje ves čas nastopa gledali. Tisto, kar vidijo, je vaša govorica telesa. Obrazna mimika, kretnje rok, gibanje po prostoru, drža trupa ... Vse to je govorica telesa in predstavlja nebesedni del nastopa. Ta del vidimo, govor pa slišimo. Dejstvo je, da ljudje pri komunikaciji vedno bolj verjamejo tistemu, kar vidijo, kot pa tistemu, kar slišijo. Dokaz ni daleč: predstavljajte si človeka, ki se pred vami trese, ima izbuljene oči in prestrašen izraz na obrazu, hkrati pa vam govori, da se ničesar ne boji. Boste verjeli njegovim besedam? Nikakor. »Ne govori mi, da te ni strah, če pa se na daleč vidi, da te je!«
 
Pri komunikaciji vedno bolj prepriča tisto, kar vidite, torej telesna govorica (v tem primeru tresenje, oči, napet in prestrašen obraz), kot pa tisto, kar slišite. Zato se velja temeljito posvetiti temu, kako boste videti. Pri tem ne mislim na pričesko, kravato ali dekolte (čeprav ima tudi to določen vpliv, ampak samo nanj se ne bi preveč zanašali). Kot govorce vas zanima, kaj bodo ljudje videli na vašem obrazu, v vaši govorici rok, drži trupa – kakšna bo torej slika - govorica našega telesa. Eden prvih vidikov telesne govorice je očesni stik.
 
1. VZDRŽUJTE OČESNI STIK
 
Kam se gledamo ljudje, ko komuniciramo? Seveda, v oči. Drži, pogledamo še marsikam, ampak o tem ni vljudno govoriti, niti ne pomeni dobre komunikacije. Ko stopite pred ljudi, lahko pričakujete, da vas bodo pogledali – v oči. Upravičeno bodo pričakovali, da jim boste pogled vrnili. Vem, sila obremenjujoče je, ko prav vsi zapičijo pogled vate, ampak preprosto ni druge možnosti, kot da jim pogumno vrnete pogled. Pravzaprav je to nujno! Očesni stik je prvo in eno najmočnejših orožij najprej za vzpostavljanje in nato za ohranjanje dobrega stika z občinstvom. Ljudje ga bodo ves čas pričakovali in govorec ga je primoran zagotavljati ves čas od začetka do konca. Glejte svoje poslušalce! Pogumno se obračajte v smeri svojega pogleda. Poskusite ujeti prav vse pare oči, če je množica prevelika, poskusite dati vtis, da ste pogledali v vse smeri in s pogledom srečali prav vsakogar od poslušalcev. To obračanje v vse možne smeri vadite že doma, pred seboj si predstavljajte navidezno občinstvo ter vrtite glavo in trup levo in desno. Preverite, koliko prepričljivosti in prepričanosti je v vašem pogledu. Poskusite z očmi pokazati, da mislite popolnoma resno.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *