7 korakov do mednarodne dejavnosti

Avtor: Andrej Poglajen, Viljenka Godina | Objava: 15.01.2007

Pregled korakov, ki jih boste prehodili, da boste postali mednarodno uspešni.



1. Prva vprašanja: Zakaj? 
Najprej ugotovite, kaj vas sploh vleče na tuji trg oziroma v druge države? Možnosti je namreč veliko.
- Vam je domači trg za prodajo izdelkov ali storitev postal premajhen?
- Vidite priložnost v tem, da bi vaš izdelek v tujini izdelovali ceneje kot doma in ga prodajali v več držav?
- Ali iščete sodelovanje z nekim vrhunskim podjetjem v tujini, ki bo vir novega znanja?
- Ste vi sami tako daleč prišli, da ponujate nekomu razvojno partnerstvo?
- Ali pa morda samo iščete ponudnika zanimivega izdelka? 

2. Ali vaše podjetje sploh ustreza vašim načrtom? 
Ko ste prišli do odgovora, kaj sploh hočete z internacionalizacijo dejavnosti, dobro preglejte svoje podjetje. Kaj zmore? Če gre za proizvodnjo, ki bi jo radi usmerili v izvoz, se boste vprašali, ali boste lahko proizvedli več izdelkov kot do zdaj? Kako hitro? Koliko boste morali za to vložiti v opremo, postopke, ljudi? Ali boste sposobni dovolj hitro prilagoditi izdelek tako, da bo ustrezal kupcem na tujem trgu? Ali imate človeka, ki bo pripravljen za več mesecev oditi v tujino, če bo treba? Koliko denarja boste potrebovali, preden bodo začela prihajati plačila? Kje ga boste dobili in pod kakšnimi pogoji? 

Če vaš cilj ni izvoz izdelkov, ampak kaj drugega, boste morali odgovoriti seveda na druga vprašanja, s katerimi boste preverili, kako so vaše želje »podprte« z zmožnostmi vašega podjetja.     

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *