Abercrombie & Fitch osvaja

Avtor: Nives Pahor | Objava: 07.01.2010

Trgovine A&F so odličen dokaz, da za uspeh ni nujno potreben inovativen izdelek, ampak je lahko pomembnejši inovativen poslovni model.



Ali menite, da lahko lep prodajalec oblečen v kavbojke in karirasto srajco pritegne v trgovino z oblačili na množice mladih, ki so pripravljeni čakati v dolgih vrstah za vstop vanjo? Če verjamete ali ne, to je mogoče. To je uspelo doseči ameriški blagovni znamki modnih oblačil za prosti čas Abercrombie & Fitch, ki je na trgu prisotna že več kot 100 let.
 
Blagovna znamka je zadnjih 17 let postala pravi prodajni magnet za mlade po svetu. Nositi oblačila Abercrombie & Fitch pomeni, da si faca, da si oblečen po zadnji modi. V čem je njena skrivnost? 
 
Vedno je treba inovirati
 
Blagovno znamko Abercrombie je ustanovil David Abercrombie že davnega leta 1892. Leta 1977 je podjetje razglasilo propad. Leto zatem je blagovno znamko A&F za 1,5 milijona dolarjev kupilo podjetje Oshman, veriga trgovin s športno opremo, ki je pod imenom A&F v osmih letih odprlo 26 trgovin. Žal pa je znamka že izgubila svojo identiteto. Revija Forbes jo je opisala kot neko mešanico nepovezane ponudbe, za katero bi bilo bolje, da bi jo pokopali, kot da so jo oživili. Pokopali je niso, ampak so prodali 25 od 27 trgovin podjetju Limited, ki je zanje plačalo 45 milijonov dolarjev.
 
Michael S. Jeffries je stavil na vse ali nič in uspel
 
Pravi preobrat se zgodil leta 1992, ko je Michael S. Jeffries, nekdanji direktor oddelka za tekstil, prevzel direktorsko mesto podjetja Limited. Danes 65-letni Jeffries je v 17 letih naredil pravo revolucijo blagovne znamke. Popolnoma je zamenjal koncept znamke in začel prodajati luksuzna športna oblačila za izbrano ciljno publiko: lepe in mlade, med 14 in 22 let, ki se radi oblačijo moderno. »Tako ali tako ne bi moglo iti slabše. Zgubiti nismo imeli kaj«, pojasnjujejo na Abercrombie & Fitch, »zato smo se odločili, da tvegamo vse in popolnoma spremenimo koncept obstoječe blagovne znamke.« Vzor znamke je postal lep ameriški srednješolec. 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *