Ali pišete svojim strankam?

Avtor: Aleš Lisac | Objava: 11.04.2005

Pismo, ki ga ocenjujemo tokrat, je odlično! In nekaj podobnega lahko naredi prav vsak podjetnik. Brez izgovora. Vendar pa ga devet od desetih podjetnikov žal še ni napisalo.



Preden začnemo z oceno, si osvežimo teorijo direktnega marketinga. Od česa je odvisno, ali bo vaše pismo prineslo želene rezultate? 

1. Pomembno je, komu pišete. Od pravilne izbire naslovnikov je odvisno vsaj 50 odstotkov uspeha akcije.

2. Pismo mora imeti dober naslov, saj prvi vtis odločilno vpliva na to, ali bo vaše pismo prebrano ali pa bo nedotaknjeno končalo v košu. Dober naslov je vsaj v 25 odstotkih odločilen za uspeh pisma.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.
 
3. Ponudba je odgovorna za naslednjih 15 odstotkov. Če je ponudba dobra in če boste strankam povedali res kaj pametnega, se bodo odzvale.

4. Videz pisma – ustvarjalno oblikovanje k uspehu akcije prispeva morda 5 odstotkov.

5. Vse drugo pa običajno ni pomembno oziroma vpliva na uspeh v 5 odstotkih.
 
Pismo, ki je pri nas redkost
 
Tokrat ocenjujemo pismo, ki ga 90 odstotkov slovenskih podjetij še ni napisalo. Po naših podatkih namreč ogromna večina slovenskih podjetij nikoli ne piše svojim strankam. Pošiljanje računov je iz te statistike izvzeto. 

Pismo, ki ga ocenjujemo, je bilo poslano strankam podjetja – in te so običajno najboljši krog naslovnikov, saj vas poznajo, vam zaupajo, po vsej verjetnosti pa ste jim tudi všeč, sicer gotovo ne bi kupovale pri vas. Skratka, ciljna skupina je bila izbrana pravilno.
 
V Industriji usnja Vrhnika so se spomnili svojih strank. Poleg dokaj neuglednega pisma – verjetno fotokopije na zelenem papirju – mi pošiljajo še preprosto kartico ugodnosti.
 
Kartica je označena z zaporedno številko, na njej sta ročno izpisana moje ime in priimek. Skratka, vsaj kar se kartice tiče, so se potrudili. Nobene visoke tehnologije, a sta na kartici zapisani dve za stranko najpomembnejši besedi: ime in priimek! In verjemite mi, nihče ni sposoben spregledati svojega imena in priimka!

Zakaj je to pismo odlično?
 

Uspešnost mu zagotavlja pet značilnosti:  

- Je osebno, na kartici sta napisana moje ime in priimek.
- Namenjeno je nagrajevanju stalnih strank.
- Popolnoma jasno je, kaj mi ponujajo – 10 odstotkov popusta pri vseh nakupih.
- Format kartice je priročen, lahko jo nosim v denarnici.
- Pismo dokazuje, da se v podjetju zavedajo pomembnosti vzdrževanja stikov s stalnimi strankami. Iskanje novih strank utegne biti precej dražje od 10-odstotnega popusta.

Kaj bi se dalo izboljšati? 

- Tudi pismo bi bilo lahko naslovljeno name, lahko bi vsebovalo ime in priimek stranke.
- Spoštovani g. Aleš Lisac bi bilo bolje kot samo Spoštovani.
- Pismo bi lahko podpisala odgovorna oseba podjetja IUV, saj je podpisano pismo osebnejše.
- Lahko bi uporabili kakovostnejši papir, saj prodajajo usnjene, drage izdelke. Zato stranka pričakuje papir, ki je na otip finejši. Pravilo je zelo preprosto: če prodajate kaj dragega, mora tudi vaše prodajno pismo delovati »nobel«.
- Manjka udaren naslov, na primer: »Brezplačna kartica ugodnosti in 10 % popusta za zveste stranke.«
- V pripisu – ki tu manjka – bi lahko omenili čudovito kolekcijo, ki so jo ravnokar razstavili v trgovinah po vsej Sloveniji.

Verjetno bi v pismu lahko popravili še kaj, vendar so v IUV-ju naredili nekaj, česar večina slovenskih podjetnikov žal ne počne. Pisali so pravi ciljni skupini – svojim strankam, pismo (kartica) je osebno, ponudba ni slaba. Seveda bi se dalo zelo izboljšati oblikovno plat pisma, a mu vseeno dajem odlično oceno, kljub njegovi resnično ne najboljši obliki. Želim vas namreč opozoriti, da je v direktnem marketingu oblika (embalaža) odgovorna le za 5 odstotkov uspeha akcije. 

Nikoli ni prepozno 

Dragi bralec, kdaj ste se nazadnje spomnili svojih strank, kdaj ste jim nazadnje pisali? Če sodite med tiste, ki še niste napisali pisma svojim strankam, vedite, da nikoli ni prepozno. Pišite strankam, povejte jim, da vam ni vseeno zanje. Skratka, spomnite se nanje. Naslednjič pa vam bomo pokazali, kako lahko svoje stranke motivirate, da bodo začele vaše izdelke ali storitve dejavno priporočati svojim znancem in prijateljem. Priporočilo zadovoljne stranke je vendar najboljše marketinško orožje! Med tem pa imate mesec dni časa, da (ponovno) pišete svojim strankam.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *