Ali sploh prodajate?

Avtor: Vito Komac | Objava: 13.02.2006

Ali imate v podjetju domišljeno funkcijo prodaje – ali samo trženja? In kaj je pomembnejše: trženje ali prodaja?


Resnica oglaševalskega guruja: Veliki oglaševalski guru David Ogilvy je bil pravzaprav velik zagovornik neposrednega trženja. Nekoč je zapisal veliko resnico: »Oglaševalska akcija je dobra le toliko, za kolikor so njeni stroški manjši od povečanega zaslužka od prodaje.« To je to!

Zgodba o kuri in jajcu ima številne različice. Kdor se noče prerekati o prapočelu, lahko zatre sogovornika s tem, da so dinozavri legli jajca, ko o pernatih živalih še ni bilo sledu. Zgodba pa se kot različica rada pojavlja tudi v podjetjih, ko jo implicitno zasledimo v nasprotjih med prodajnim in trženjskim oddelkom, med zaslugami enih in drugih za uspešnost, še bolj pa za slabe rezultate podjetja. Kaj je pomembnejše? Kdo ima pravico soditi? Kje se je vse začelo?  

Veliko o trženju, (skoraj) nič o prodaji 

Moja zgodba je verjetno podobna zgodbi marsikaterega bralca. V davnih časih, ki jih dnevna politika rada imenuje »svinčeni časi«, smo pri študiju ekonomije poslušali veliko več tujih teorij, največ kapitalističnih, da bi razumeli delovanje trga. Veliko smo izvedeli o trženju, teorijah sistemov, posameznih panožnih ekonomikah, da ne omenjam treh let matematike ter statistike in tako naprej. Le o prodaji nismo slišali skoraj ničesar. (Tudi danes v uveljavljenih domačih hramih učenosti ni bistveno drugače.) Ker nam je ideološko vplivno okolje to nekako vcepilo, se mi je zdelo, da je trženje (kot približek prodaji) pravzaprav le prevara, s katero skušamo od marljivih predstavnikov delavskega razreda izpuliti težko prigarane tolarje za stvari, ki jih ne potrebujejo.  

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *