Avtomobilizem na Slovenskem

Avtor: Primož Lemež | Objava: 09.07.2011

Lahka dostavna vozila so med podjetniki izjemno priljubljena, saj enako dobro pokrivajo potrebe poslovnih obveznosti in zasebne oziroma družinske potrebe. Na težko pričakovane električne dostavnike pa bomo morali še čakati.



Smo tu in zdaj. Če želimo tu in zdaj ostati, se moramo prilagoditi. Očitno se nam politiki ne nameravajo in kot pravijo modreci: »Vsak ima tako vlado, kot si jo zasluži!« Res ne vem, s čim sem si zaslužil tako vlado, ampak imam jo vseeno …
 
Ima toliko grehov, ki so povezani z avtomobili, da niti ne vem, kje naj začnem … Na primer pri kaznih za prekrške. Te so najvišje v Evropi (seveda, če jih primerjamo z velikostjo prihodkov), dokazano pa ne koristijo prav veliko – vsaj kar se varnosti tiče ne. Pustimo krpanje proračuna zdajle pri miru.
 
Potem je tu energetika. Že z normalno električno oskrbo imamo težave, vsaj tako trdijo strokovnjaki: da v špicah nimamo dovolj moči, pravijo. Zdaj pa bodo dajali subvencije za nakup električnega avtomobila. Čestitke! Prvič, kot boste lahko prebrali v nadaljevanju te priloge, to nikakor niso bolj ekološki avtomobili od tistih z običajnimi motorji z notranjim izgorevanjem, drugič, zdaj so elektromobili še skoraj povsem neuporabni. Ob tem pa nam grozi tudi evropska kazen (200.000 evrov dnevno!) za prekoračitev izpustov ogljikovega dioksida v okolje. Glavna onesnaževalca okolja pa sta v Sloveniji dva: energetika in promet.
 
Zdaj je logika naslednja – dajmo na ceste več električnih avtomobilov, da bomo imeli manj izpustov CO2. Elektriko naredimo v termoelektrarnah. Termoelektrarne pa ne sproščajo CO2? Morda bi na ministrstvu za promet raje pomislili na to, da je po vseh raziskavah glavni onesnaževalec s CO2 tovorni tranzitni promet in ga poskušali omejiti in zajeziti? Če se seveda zaradi Evrope in prevoznikov ne bodo na ministrstvu spet »pokakali«. Raje, kot da se kregajo in da se postavijo zase, za nas, tako kot bi se pač morali, nas bodo, naivneže, vsak dan prikrajšali za 200.000 evrov.
 
In tako smo prek tovornjakov in prek električne energije prišli do dostavnikov. Tu bo še težje uveljaviti električno mobilnost kakor pri osebnih avtomobilih. Vendar v Franciji, eni energetsko najbolje razvitih držav Evrope, že poskušajo z električnimi dostavniki. Uporabljajo jih namreč poštarji za dostave v Parizu. Poleg tega, da so mali ligierčki simpatični, so še praktično okretni, tihi in »ekološki«, če ne štejemo akumulatorjev. V Franciji namreč večino električne energije dobijo iz jedrskih elektrarn, iztrošeno gorivo pa tako ali tako vozijo v Nemčijo.

Sicer pa je na našem trgu veliko dostavnih avtomobilov, ki so namenjeni tudi vsakodnevnim družinskim opravkom. Morda tudi zaradi krize, saj je vse več ljudi samozaposlenih, ob tem pa niti nimajo toliko sredstev, da bi si lahko privoščili dva avtomobila. Z malo iznajdljivosti tudi zasebno »prevažanje in taksiranje« otrok na dejavnosti lahko postane službeni strošek.
 
Primož Lemež

 
Letos smo za vas pripravili poletno prilogo Lahka dostavna vozila, v kateri si lahko preberete:

Trg lahkih dostavnih avtomobilov

Kamiončki …

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *