Biseri poslovne odličnosti

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 03.09.2010

»Poslovna odličnost ni stvar velikih podjetij ali teorije, ampak nuja vseh ambicioznih podjetij, katerim je povprečen uspeh premalo,« trdi strokovnjak za poslovno odličnost Nenad Savič.


Nenad Savič: »Odlične organizacije so bistveno bolj odzivne na trgu. Zaznajo priložnosti in so jih sposobne hitro izkoristiti.«

Poslovna odličnost je izraz, ki ga najpogosteje slišimo ob podelitvi nacionalnega priznanja za poslovno odličnost. Že hiter pogled na seznam prejemnikov tega priznanja pa pove, da so med njimi predvsem velika podjetja. Iz tega bi lahko napačno sklepali, da med majhnimi podjetji ni odličnih, tistih, ki skušajo odličnost vpeti v vsak, tudi na videz manj pomemben vidik poslovanja. Predsednik uprave Slovenske fundacije za poslovno odličnost Nenad Savič celo pravi, da med majhnimi in srednjimi podjetji odkriva prave bisere poslovne odličnosti.
 
Kako ocenjujete naša podjetja z vidika poslovne odličnosti?
Rekel bi, da je veliko podjetij zares odličnih. Glede na to, da sem aktiven v komisiji za izbor gazele leta, lahko rečem, da sem med tem podjetji odkril resnično prave bisere odličnosti. Njihova značilnost je zagotovo ta, da jim beseda odličnost ne pomeni veliko, nimajo potrebe, da bi jo navezali na neko nagrado, zelo veliko jim pa pomeni skrb za stranke, zaposlene in razvoj tehnologije.
 
Kaj sploh pomeni poslovna odličnost?
Ko pridem v neko podjetje, na moje vrednotenje odličnosti močno vplivajo odgovori na dve vprašanji: »Kaj znate delati na način, kot nihče drug? Kateri so tisti rezultati, pri katerih reče vaša stranka ali zaposleni: 'Vau, to je pa res nekaj?'« Ko dobim odgovore na to, začnem spoznavati ozadje. Ali so v ozadju sistematični pristopi, ki so podjetje pripeljali do te točke, ali gre za nekaj enkratnega. Več je izvirnosti v pristopih in dolgotrajnejši so ugodni rezultati, višja je lahko dosežena stopnja odličnosti. Seveda je v ozadju ocenjevanja odličnosti tudi metodologija, ki pomaga ugotoviti ne samo, kako si bil odličen v preteklosti, temveč, kaj je treba spremeniti, popraviti in izboljšati, da boš dosegel zahtevne cilje v prihodnosti. Pri kandidiranju za nagrade se gledajo pretekli rezultati, zato to morda za podjetnike ni tako zanimivo. Manjša podjetja vedno pričakujejo učinek na kratek rok. Takoj se vprašajo, kaj bodo imeli od poslovne odličnosti, ne čez tri leta, ampak zdaj. Če takojšnje koristi ne vidijo, se za nov pristop ne odločijo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *