|
|
||
Bo Schollmayer Bofex odkupil nazaj?Podjetnik Jurij Schollmayer, avtor blagovnih znamk Big bang, Bof in Bofex ter ustanovitelj in dolgoletni lastnik istoimenskih podjetij, s katerimi ga še vedno marsikdo enači, čeprav jih je že zdavnaj prodal, je prav gotovo zvezda na slovenskem podjetniškem nebu. Zvezda zato, ker je uspel kot zasebnik ustvariti vplivna in uspešna podjetja ter blagovne znamke. Toda, ali je to bila samo zunanjost in je resnica drugačna? Zakaj gre tem zvezdam zdaj, odkar jih je kupil Merkur, veliko slabše kot takrat, ko so bili še v pretežni lasti Schollmayerjev? Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Kaj se je torej zgodilo? Je bil perspektivni podjetnik trn v peti nekomu iz »prave« in vplivnejše politične stranke, ga je uničila konkurenca ali se je uničil sam s svojimi poslovnimi odločitvami, kot se sliši več ali manj uradna verzija? Zakaj se ni uresničila zamisel o cvetoči rasti dveh avstrijskih podružnic Bofexa pri Dunaju in v Gradcu, ki naj bi prodajali vrhunsko elektroniko, o čemer smo pisali tudi v Podjetniku? Odkar je lani Merkurju prodal še svoj zadnji ostanek Bofexa, je začela propadati tudi zamisel o avstrijskem Bofexu. Eden od razlogov po mnenju Jurija Schollmayerja tiči v financah. Avstrijski Bofex, ki je mlado podjetje, ima namreč na avstrijskem trgu slabšo boniteto od slovenskega Bofeksa. Schollmayer je prepričan, da bi moralo zato slovensko podjetje kupovati zaloge tudi za avstrijski Bofex, saj bi mu z večjo finančno boniteto to najbolje uspevalo. Vendar se to ni zgodilo. Novi lastnik Merkur se za takšno poslovno potezo ni odločil, skladišča pa so zaradi pomanjkanja ustreznih nabavnih pogojev in denarja v avstrijskem Bofexu ostala napol prazna. Novi lastnik torej ni do konca uresničil zamisli predhodnega lastnika in je, po Schollmayerjevem mnenju, kriv za slabe poslovne rezultate avstrijskega Bofexa. Veliko manjša od načrtovane pa je bila zato tudi prodaja. Merkur je ob podpori nadzornega sveta celo odstranil Jurija Schollmayerja z mesta direktorja podjetja. Razhajanja v poslovnih odločitvah so prešla v osebni napad in celo, kot je prepričan Jurij Schollmayer, v naročen medijski linč nanj. Zanj naj bi bil kriv predvsem eden od članov Merkurjevega nadzornega sveta, ki je dober osebni prijatelj predsednika vlade. Je torej kriva politika, je kriva nevoščljivost, so krivi prenapeti in preveč samovšečni posamezniki? Je bila podjetniška vizija, ki je menda motila celo sorodnega avstrijskega velikana Mediamarkt, prevelika za Avstrijo, kaj šele za Slovenijo in Slovence? Vse je mogoče, razmišlja danes Jurij Schollmayer, ki priznava, da je bila največja napaka, ki jo je storil, da je Bofex sploh prodal. Kajti zagonski in tvegani kapital, ki ga ponujajo posebni skladi - in tudi Schollmayer ga je dobil za svoje podjetniške zamisli - stremi k čim večjemu uspehu družbe, ki jo finančno podpirajo. Tako imenovani strateški investitor, ki je bil še včeraj lahko tudi konkurent, pa ima morda tudi drugačne cilje. Zato Jurij Schollmayer danes ve, da njegova zvezda še zdaleč ni ugasnila, in resno razmišlja, da bi »svoj« Bofex odkupil od Merkurja nazaj, ter svetuje: »Pazite torej, koga sprejmete v svojo podjetniško hišo za partnerja.« KAJ JE PREDVIDEVAL POSLOVNI NAČRT
Jurij Schollmayer je posebej za Podjetnika predstavil osnovne poteze poslovnega načrta za prodajo v Avstriji. Ta je zaradi potrebnega začetnega vlaganja predvideval izgubo v prvih treh letih, zato je po Schollmayerjevem mnenju napihovanje izgube tendenciozno (eden od možnih ciljev je preprečiti potrebni priliv kapitala). |
|