Boljša komunikacija, večja prodaja

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 03.06.2011

Če vas bodo stranke razumele, bodo kupile (več!).



Nekdanji ameriški predsednik Gerald Ford je dejal: »Če bi šel še enkrat v šolo, bi se osredotočil le na dve področji: naučiti se dobro pisati in govoriti pred občinstvom. Nič ni pomembnejšega od zmožnosti učinkovite komunikacije.«
 
V poslu je jasen, čist in izboren jezik zelo pomemben, saj z njim najbolje izrazite svoje sporočilo ali idejo. In jasno, nedvoumno in prepričljivo izražanje v sogovorniku vzbuja zaupanje. Čisto drugače je, če momljate, ne dokončujete stavkov, v svoj govor tlačite mašila, govorite in pišete neskončno dolge stavke, stresate nepovezane misli … Ne bodo vas ne razumeli in ne verjeli v vaše sporočilo, s tem pa vam tudi zaupali ne bodo in – posla ne bo.
 
Predvsem pa morate najprej razumeti sami – svoj izdelek ali storitev, potrebe stranke in cilje svojega sporočanja. Nato morate to preprosto, jasno in zanimivo povedati. Albert Einstein je dejal: »Če ne znate stvari razložiti preprosto, to pomeni, da je sami ne razumete dobro!« Le zakaj je še posebej na drugi strani Atlantika in v družbah izobilja danes toliko ljudi na tečajih ustvarjalnega pisanja, pripovedovanja zgodb in podobnih veščin? Ker se ljudje zavedajo pomena jasne, učinkovite, slikovite, ustrezne in v stranko vživete besede!
 
V članku bomo zato podali nekaj nasvetov in smernic za jasno in prepričljivo izražanje. Slednje narekuje tudi spremenjen način mišljenja sodobnega kupca.
 
Premik od leve k desni polovici možganov
 
Preprost dostop do velike količine informacij je v zadnjih desetletjih precej razbremenil našo levo možgansko poloblo, tisti del, ki se ukvarja z dejstvi, postopki, logiko – skratka, bolj tehnično oziroma razumsko polovico naše glave. Ni čudno, da se je to zgodilo. Kar pomislite – danes lahko od kjerkoli in kadarkoli kar s svojega prenosnega telefona pogledate, denimo, v priročnik in preberete navodila za uporabo določene naprave. Leva polobla možganov se ne obremenjuje s pomnjenjem vseh dejstev. Podrobnosti si v dobi informatizacije in avtomatizacije vsakdo lahko najde na internetu, v brošurah in drugih virih informacij, marsikaj pa je preprosto že v čipih, elektroniki … Danes nas, denimo, avtomobil kar sam opozori, kdaj moramo na servis.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *