Boste prodali več, če boste prav pisali?

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 11.04.2014

Ko se pogovarjate, kaj hitro vidite, če vas je sogovornik razumel. Kaj pa, ko kaj napišete? V ponudbi, na spletu, v elektronski pošti. Odziva ne vidite takoj, najpogosteje pa sploh ne izveste zanj - ker vaše sporočilo ni bilo dovolj jasno ali prepričljivo, da bi se prejemnik nanj sploh odzval. In poslovna priložnost je (lahko) splavala po vodi.


Bistveno premalo se zavedamo, kako sta tudi v digitalni dobi beseda in jezik pomembna. Kako je pomembna čistost, jasnost, razumljivost, natančnost, jedrnatost, pravilnost jezika. Tudi slovnice. Ko se oziramo v oglase, ponudbe in poslovne dopise, žal prepogosto naletimo na jezikovna skrpucala, ki so komaj berljiva, še huje, so celo nerazumljiva.


Skrb za lep jezik odraža spoštovanje do kupca, odraža profesionalnost in seveda dviga zaupanje kupca v tako podjetje. Zato ob naslednjem pisanju razmislite tudi o tem!


Slovnična pravilnost


Začnimo z vejicami, ki so v večini sinonim za slovnico. Saj vem, ena vejica gor ali dol, boste rekli. A vendarle! Mnogi poznajo naslednji (tragikomični) primer, sporočilo »Pomilostiti ne ubiti!« Nima vejice. Kaj naj zdaj naredi vojak, ki od vojaškega sodišča prejme tako navodilo. Hja, mirno to sporočilo tolmači kot »Pomilostiti ne, ubiti!« In ujetnika ubije. Pa čeprav je sodnik menil: »Pomilostiti, ne ubiti!« V tem primeru manjkajoča vejica odloča o življenju in smrti.


Pa pojdimo od izjemnih primerov v vsakdanjost. Manjkajoče ali nepravilno postavljene vejice celo tistemu, ki ne obvlada slovnice prav dobro, lahko otežijo razumevanje vašega sporočila. In če ga ne razume, se ne odzove, ne kupi - in posla ni. Po neki britanski raziskavi (Global Lingo, 2013) pa je vse več tudi takih, ki se zaradi jezikovno revnih spletnih strani odvrnejo od njih (kar 59 %). Četudi je številka presenetljivo visoka, sem prepričan, da je odstotek tistih, ki se ne navdušijo nad jezikovnimi skrpucali na spletu, v dopisih ali v ponudbah, gotovo dobršen. Najmanj, kar se zgodi, je, da ljudje izgubijo zaupanje v takšno podjetje. Preprosto nočejo delati posla s takimi, ki niti za jezik ne znajo poskrbeti. Kajti če nekdo ravna malomarno z jezikom, verjetno podobno ravna s svojim izdelkom ali storitvijo, predvsem pa s stranko - s svojim kupcem. In če kdo meni, da večina slabega jezika niti ne opazi, naj navedem prejšnjo raziskavo. Kar 79 odstotkov bralcev je opazilo razliko med slabo in dobro napisanimi besedili.



Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *