Brez strahu pred javnimi naročili

Avtor: Julija Karlovšek | Objava: 06.04.2009

Zakaj javna naročila pridobivajo vedno ista podjetja? Zato, ker večina potencialnih ponudnikov sploh ne odda ponudbe – bodisi zaradi nepoznavanja sistema bodisi zaradi nezaupanja vanj.



Pojem javno naročilo oziroma javno naročanje pri marsikaterem posamezniku vzbudi pretežno asociacije na nepoštenost, korupcijo, prirejenost. Mnogi namreč sploh ne poznajo celovitega sistema javnega naročanja in varovalk, ki jih ima predvidene že sam sistem. Ob omembi javnega naročila pomislijo le na porabo javnofinančnih sredstev in na visoke zneske, ki se v okviru postopka porabljajo. Dlje od tu pa vsaj velika večina potencialnih ponudnikov podjetnikov ne gre.  

Potencialni ponudniki, ki bi lahko za konkretno javno naročilo podali svojo konkurenčno ponudbo, se prepogosto ne odločajo za izdelavo ponudbe, misleč, da je predmet naročila že vnaprej oddan. Še pogosteje pa se dogaja, da se jim že v osnovi ne da ukvarjati z izdelavo ponudbe. Zato se javna naročila običajno oddajajo istim ponudnikom in zato o javnih naročilih ne kroži zelo dobro mnenje.  

Potencialni ponudniki se premalo zavedajo, da z javnim naročilom pridobijo posel, ki je dolgoročno gledano zelo stabilen in zanesljiv. Krog zavezancev za porabo javnofinančnih sredstev je izredno širok. Vanj uvrščamo tako organe Republike Slovenije in samoupravnih skupnosti kot tudi vse javne agencije, javne sklade, javne zavode, javne gospodarske zavode in druge osebe javnega prava. Zakaj bi se na javna naročila torej prijavljala vselej ista, predvsem večja podjetja, ko se lahko prijavi vsako podjetje oziroma samostojni podjetnik (ob predpostavki, da izpolnjuje zahtevane pogoje iz razpisa)?!

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *