Da bo investitor izbral ravno vas

Avtor: Blaž Kos | Objava: 06.12.2011

Ker gre pri investiranju tveganega kapitala v prvi vrsti za investiranje v ljudi, ima ključno vlogo pri uspešnem pridobivanju investicije s strani podjetnika prvi vtis.



Vlaganje tveganega kapitala pomeni predvsem vlaganje v ljudi – v podjetnike z jasno mednarodno vizijo, ki imajo za seboj kompetentno ekipo, inovativno idejo z nepošteno prednostjo na velikem in rastočem tržišču, prav tako pa so pripravljeni sprejeti investicijskega partnerja v podjetje, s katerim bodo podjetje po ciklu hitre rasti uspešno skupaj prodali.
 
Investitor si o podjetniku in njegovem podjetju oblikuje prvi vtis predvsem na podlagi vzpostavitve kontakta z njim, kakovosti in smotrnosti investicijske dokumentacije, ki jo investitor prejme po elektronski pošti, najbolj pa na podlagi prve predstavitve oziroma nastopa, ki ga podjetnik opravi pred investitorjem. Našteti trije faktorji ključno vplivajo na to, koliko časa si bo investitor v prvi selekcijski fazi vzel za podjetnika in njegov projekt. Pri tem verjetno ni treba omenjati, da več namenjenega časa pomeni večjo verjetnost pridobitve investicije. Zato je toliko bolj pomembno in smiselno, da se podjetnik izjemno temeljito pripravi, preden stopi v stik z investitorji in v sklopu temeljitih priprav največ svoje energije posveti predvsem ustrezni pripravi nastopa pred investitorji in svoji predstavitvi (diapozitivom PowerPoint). Kako?
 
Ključna je ustrezna in temeljita priprava
 
Ključ do uspeha je ustrezna priprava. Žal se večina podjetnikov iskanja investitorjev loti izjemno površno in nesistematično. Tako pripravljajo predstavitev zadnjo minuto, projekte predstavljajo investitorjem, ki imajo povsem drugačno investicijsko politiko in kriterije, kot so pričakovanja podjetnika, še večkrat pa podjetniki sploh ne poznajo pravil investiranja tveganega kapitala in ne vedo, ali je njihov projekt sploh primeren za tovrstno financiranje. Podjetnik tako izgublja izjemno veliko dragocenega časa, ki bi ga lahko namenil drugim podjetniškim dejavnostim.
 
Sistematični pristop k pridobivanju investitorja v prvem koraku zajema raziskavo splošnih pogojev investiranja tveganega kapitala ter oceno, ali mu ustreza, da bo imel lastniškega partnerja v podjetju, da bo treba pripravljati mesečna poročila, da se bo podjetje prodalo in podobno. V naslednjem koraku mora podjetnik sistematično raziskati ponudbo tveganega kapitala doma in v sosednjih državah, Evropi in po svetu. Ugotoviti mora, ali njegov projekt sploh ustreza investicijski politiki in kriterijem posameznega sklada. To najlažje naredi na podlagi ocene obstoječega portfelja posameznega investitorja. Tretji korak sistematičnega pristopa zajema pripravo ustrezne investicijske dokumentacije, ki običajno vključuje:
-   poslovni načrt,
-   finančni načrt,
-   povzetek poslovnega načrta in
-   prezentacijo.
 
Pri tem velja poudariti, da imajo že pri obsegu investicijske dokumentacije investitorji različna pričakovanja, ki jih je dobro poznati. Končno pa je pomembno predvsem, da se podjetnik temeljito pripravi na svoj nastop. Uspeh je vedno odvisen tudi od tega, koliko energije in pozornosti podjetnik nameni cilju, ki ga želi doseči.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *