Delitev deležev podjetja zaposlenim

Avtor: Ana Cergolj | Objava: 04.04.2008

Podjetniki želijo z delitvijo deležev med zaposlene te motivirati za boljše delo. Sliši se logično, v praksi pa gre za zapleten postopek, ki prinese nove težave in ne vodi nujno do rasti podjetja.



Kako nagraditi in motivirati zaposlene, vsaj tiste ključne, ki nosijo levji delež zaslug za uspešnost vašega podjetja? Najpreprostejše so denarne nagrade, 13. plača, božičnica. Udeležba pri dobičku je že korak naprej, za še drznejše podjetnike pa ostane možnost delitve dela podjetja zaposlenim. Konkretno, odpoveste se lastništvu nekaj odstotkov podjetja in ga prepišete na nekaj ključnih zaposlenih. Pri tem seveda upate, da bosta lastništvo in udeležba pri soodločanju motivirala nove solastnike pri delu, tako da bodo rezultati podjetja še boljši. Vendar kot ugotavljamo tudi s sogovornikoma, ki sta se v tako avanturo že podala, pri takem početju podjetnik krmari vsaj med dvema nevarnostma. Na eni strani je nevarnost, da zaposleni – čeprav so pridni in predani podjetju – ne znajo razmišljati s podjetniško logiko in svojega deleža v podjetju ne bodo znali koristno uporabiti. Na drugi pa je morda še večja nevarnost – da delež podjetja pride v roke zaposlenemu, ki ga pograbi s prevelikimi podjetniški apetiti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *