Delo v podjetju in delo s podjetjem

Avtor: dr. Sara Brezigar | Objava: 04.08.2009

Če vam uspe zgraditi podjetje kot sistem, boste imeli večje možnosti za preživetje, stranke pa se bodo k vam raje vračale, saj kakovost storitev ne bo nihala.


Lahko pečete najboljše hamburgerje na svetu, toda če podjetja ne boste razvili v sistem, ki lahko tudi brez vas kupcem zagotavlja enako kakovostne izdelke oziroma storitve, boste čez dvajset let še vedno sami pekli hamburgerje. (BigStockPhoto)

Koliko časa lahko vaše podjetje normalno posluje, če vas ni zraven? Sami veste, da bi moral biti odgovor pravega podjetnika: čim dlje. Realnost pa je velikokrat drugačna. Večini podjetnikov se podjetje sesuje, če »izginejo« za nekaj mesecev, včasih se to zgodi že po nekaj tednih. Tokrat se bom posvetila vprašanju, kako se spopadete s to težavo, kako jo odpravite ali vsaj omilite. In v tem procesu boste sami ugotovili, zakaj toliko malih podjetij propade.  

Skorajda ni mogoče vzeti v roke poslovne knjige, ne da bi naleteli na McDonald'sov franšizni sistem, ki ga je zasnoval Ray Kroc. Ta primer jasno kaže, kakšna je razlika med delom v podjetju in delom s podjetjem. Gre nekako takole …  
 
Matej ima prodajalno s hamburgerji v stari Ljubljani. V malem lokalu pripravlja izvrstne hamburgerje in pri tem res uživa. Matejev izdelek je torej hamburger. Ima en lokal z dvema pomočnikoma. Sam tudi skrbi za peko hamburgerjev, sprejema naročila, vodi vso administracijo in finance. V nasprotju z Matejem je imel Ray Kroc 1000 kuhinj, kjer je rad delal in ves čas izpopolnjeval svojo sposobnost, da se vsak trenutek posveča milijonom strank z enako pozornostjo, kot se Matej posveča svojim nekaj sto dnevnim strankam.  
 
Razlika med njima je ena sama. Matejev izdelek je bil hamburger, Rayjev pa sistem za pripravo hamburgerjev. Matej je delal v podjetju, Ray pa s podjetjem.  

Četudi nimate želje, da bi bili lastnik verige McDonald'sov, temveč bi imeli le manjše podjetje, je nujno, da se delu s podjetjem ne izogibate oziroma da mu posvetite dovolj časa. Za to obstajajo trije odlični razlogi. Naj vam jih zaupam: 

1. razlog: Lažje preživetje in večja dobičkonosnost
 

Uspešnost podjetnika je v veliki meri odvisna od tega, ali snuje podjetje na takšen način, kot da bi ga nekoč želel prodati. Takšnemu podjetju pravimo tudi franšizni prototip ali pa franšizni model podjetja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *