|
|
||
Diplomacija pomaga podjetnikomGospodarska diplomacija postaja najpomembnejša naloga diplomatskih predstavništev po svetu. Kaj so diplomati za gospodarstvo naredili doslej in kaj obljubljajo?
Gospodarska diplomacija se sliši glamurozno in kar predstavljamo si lahko potovanja v zanimive tuje kraje, srečanja s tamkajšnjimi podjetniki, rokovanja z ministri in predsedniki, drage hotele … A vsakdan gospodarske diplomacije je precej drugačen, pogosto je to čisto vsakdanje delo, kot je prevajanje in pomoč pri komunikaciji, pojasnjevanje zakonodaje in predpisov, posredovanje informacij, pomoč pri vzpostavljanju stikov, načrtovanje srečanj zainteresiranih podjetnikov in izpeljava promocijskih aktivnosti. Brez gospodarske diplomacije marsikaterega uspeha slovenskih podjetij na tujih trgih ne bi bilo.
Z gospodarsko diplomacijo se pri nas ukvarjamo na več koncih. Poleg obeh zbornic, obrtno-podjetniške in gospodarske, imajo naloge na tem področju še Slovenska turistična organizacija, kabineta predsednika vlade in predsednika države, ministrstvi za gospodarstvo in za zunanje zadeve, pa še Japti in banka SID. »A kjer je mnogo babic, je kilavo dete in vse prevečkrat so delovali neusklajeno. Ko smo prevzeli naloge gospodarske diplomacije, smo zato poskrbeli, da se akterji srečujemo na sestankih in usklajujemo aktivnosti,« pravi direktor Direktorata za gospodarsko diplomacijo in razvojno sodelovanje Vladimir Gašparič.
Kaj počno diplomatska predstavništva
Da bi bolj usmerili delovanje gospodarske diplomacije na vseh nivojih, je v pripravi tudi akcijski načrt. Z njim naj bi določili, katere sektorje gospodarstva bo Slovenija promovirala in v katerih državah.
Gospodarska diplomacija je od ministrstva za gospodarstvo pod okrilje ministrstva za zunanje zadeve prišla oktobra 2009 in od takrat je pomoč gospodarstvu glavna naloga diplomatsko konzularnih predstavništev Slovenije v tujini. Kjer ni ekonomskega svetovalca, imamo jih sicer na 26 predstavništvih, je to naloga veleposlanikov. »Prvi rezultati kažejo, da se jih je med 56 veleposlaništvi 15 odrezalo nadpovprečno, 5 pa podpovprečno,« pravi Gašparič in dodaja, da je bilo podpovprečno predvsem na tistih predstavništvih, kjer veleposlaniki niso razumeli tega dela in ga niso vzeli za svojega. V prvi polovici leta 2010 so diplomati sodelovali pri 520 akcijah iskanja potencialnih poslovnih partnerjev, več kakor 170 promocijskih predstavitvah, 100 primerih pomoči pri obiskih potencialnih partnerjev in prek 50 interventnih akcijah. Analiza za drugo polovico leta še ni opravljena, a v direktoratu ocenjujejo, da je bilo aktivnosti približno enkrat več.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|