Direktna pošta doživlja preporod

Avtor: Mojca Sterle | Objava: 05.09.2011

Če menite, da so časi direktne pošte minili, se motite. Ta še vedno prinaša rezultate, le stranke so zahtevnejše, zato mora biti vaša pošta še boljša.


Dober primer direktne pošte, kjer že celostna oblika potrjuje, da so elementi skrbno izbrani: pismo, ki nagovori prejemnika; zloženka s predstavitvijo ponudbe; kazalka s hitrim povzetkom ponudbe in naročilnica za odziv. (Foto: arhiv Dima center)

Zadnje čase zelo občutljiva tema v stroki je, ali so tradicionalni mediji resnično v zatonu? Novi mediji in tehnologije omogočajo hitro interakcijo, kar uporabnikom prinaša nove razsežnosti pri uporabniških izkušnjah. Mnoga podjetja zato preusmerjajo svoje marketinške aktivnosti v socialna omrežja, mobilno in spletno oglaševanje. S svojo prisotnostjo pridobivajo privržence, njihovo število pa strmo narašča z objavo nagradnih iger in podobnih spodbujevalcev.

Ali 30.000 »digitalnih fanov« na koncu dejansko res vpliva na prodajo?
 
Preprosta merljivost v realnem času in hitra komunikacija pri spletnih medijih sta glavni prednosti, ki tržnike prepričajo v odločitev o prisotnosti v novih medijih. Hkrati pa učinki in pristopi tradicionalne direktne pošte rastejo. Uporabniki so s pojavom socialnih omrežij šele spoznali umetnost priprave dobre direktne pošte, kar se opaža tudi na našem trgu.
 
Direktna pošta zaradi vseh novih medijev postaja zelo cenjen kanal trženja. Kje so torej vzporednice in kje prednjači eden ali drugi način trženja?
 
Kakor smo ljudje organski, je tudi pismo zelo organsko, otipljivo in realno. Kot pri vseh stvareh je tudi pri direktni pošti pomembno, da sledimo osnovnim načelom pri pripravi celotne akcije in ne pozabimo na ključne elemente, ki prinašajo boljši odziv.
 
Ne mečite denarja skozi okno
 
Še vedno se dogaja, da podjetja direktne pošte ne razumejo kot način trženja, ki omogoča merljive odzive in prinaša koristi tako prejemniku kot pošiljatelju. Ustvarjalno zasnovan list papirja z barvnimi in grafičnimi elementi v kuverti vam kot tak uspešnosti ne more zagotoviti. Prav tako ne deset let stara baza strank, ki je nihče ne ureja. Ali pa nenačrtovano pošiljanje pošte neznanim prejemnikom v upanju, da bo prišla v prave roke. Direktna pošta mora zajemati najmanj tri osnovne elemente:
- zanimivo ponudbo,
- dovolj informacij za takojšen sprejem ponudbe ali odziv,
- mehanizem za odziv.
 
Brez enega od teh elementov ne moremo govoriti o pravi direktni pošti, temveč zgolj o nekem približku. Direktna pošta vam namreč omogoča dva načina prodaje: prejmete takojšnje naročilo ali pa ustvarjate povpraševanje, ki ga pozneje spremenite v prodajo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *