Podjetnik logo
 

Drugi naj bodo popolni!

Avtor: Damjana Kenda Hussu | Objava: 10.07.1994

Podjetniki imajo tudi nerealne želje pri zaposlovanju.



Franc Jamšek iz podjetja Profil, ki se med drugim ukvarja z neposrednim iskanjem kadrov, pravi, da se zelo pogosto srečuje z naročili podjetnikov, ki zvenijo nekako takole: "Iščemo takšnega sodelavca, ki bi znal to in to, pa še kaj zraven, ki bi v hišo pripeljal posel in bil sploh naj naj ..." V začetku je takšne pobožne želje sprejemal še zelo resno, zdaj pa vsakemu takemu podjetniku kar takoj naravnost pove, da bi takšne ljudi, če bi jih našel ali poznal, takoj zaposlil pri sebi.

Najboljši niso brez posla

"Prva stvar, ki jo mora podjetnik razčistiti sam pri sebi, je, da takih "pečenih pišk" po vsej verjetnosti ne bo našel. In tisti, ki mislijo, da je osnovni problem narediti in pognati podjetje, potem pa samo reči - tako, zdaj bom pa zaposloval - se pošteno motijo," pravi Franc Jamšek.

Kako je treba razumeti problem kadrov v novih manjših pod-jetjih? Najprej moramo vedeti, da je naša družba v nekakšnem pre-hodnem obdobju. Na cesti je res 140.000 ljudi, povpraševanje pa je po povsem drugačni kadrovski strukturi, kakršne Slovenija danes pravzaprav še ne more zagotoviti. Pri nas se je ob političnih in gospodarskih spremembah sprostil podjetniški naboj; ustvarja se podjetniška struktura, ki skuša okoli sebe zbirati sposobne ljudi z ustreznim znanjem, a takih žal ni ali pa so že zaposleni kje drugje. V zvezi s tem je zelo pomembna naslednja ugotovitev: podjetniki kot delodajalci lahko privlačijo ljudi le, če vzpostavijo primerno kulturo svojega posla in podjetja, ki bo obstajala znotraj podjetja in odsevala tudi navzven. To je ključnega pomena, kajti pri kadrovanju v malem podjetju se moramo zavedati, da se v prvih letih zelo veliko in trdo dela za malo denarja. Če pa pogledamo, kako mladi danes gledajo na zaposlo-vanje in kaj je njihov problem, ugotovimo, da je to denar. "Danes je žal zaradi številnih anomalij v Sloveniji stanje duha pač tako, da hočejo ljudje najprej denar, šele potem so pripravljeni dajati tudi rezultate. To pa ni združljivo s podjetniško misel-nostjo," ugotavlja Franc Jamšek.

Včasih so preveč pomembni, da bi bili prijazni

Naš sogovornik pa opozarja tudi na problem stresa, ki ga je pri svojem delu zaznal tudi v malih podjetjih. "So podjetniki, ki mislijo, da so z nakupom BMW-ja in mobitela postali veliki, pomembni podjetniki in se zato lahko nemogoče vedejo do ljudi. Pred njimi skrivajo informacije in zahtevajo neizvedljivo. Tako pritiskanje na ljudi pa je lahko zelo negativno. Če podjetnik pretirava, je to lahko usodno za učinkovitost in ljudje mu počasi bežijo. Podjetnik mora razumeti, da neka d.o.o. v najetih poslov-nih prostorih z 20.000 DEM kapitala ni kaka silna atrakcija za zaposlovanje. Ljudje se med drugim sprašujejo, kaj bo, če podjet-nik zboli, če se zgodi to ali ono." Veliko bolj kot napeto situa-cijo in fleksibilnost ljudje danes iščejo varnost. Zato so za zaposlovanje privlačne banke, zavarovalnice, javni sektor. Če podjetnik to ve, potem tudi ve, kako se mora vesti. "Do ljudi je treba biti prijazen, z njimi deliti razmišljanje, jih spodbuja-ti, motivirati," priporoča Franc Jamšek. "Gotovo je vizija vsake-ga malega podjetnika, da bo nekoč zrasel v veliko družbo. Že danes, ko ima majhno podjetje in zaposluje prve ljudi, mora razmišljati, kako bo zrasel od dveh zaposlenih na štiri, šest, deset in tako naprej. Razmišljati je treba o delitvi vlog, širjenju področij dejavnosti, timskem delu in tudi o tem, kako bo zaposlene izobraževal. Predvsem za manjše podjetnike je naj-boljši kader tisti, ki si ga vzgoji sam."

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *