Družabna omrežja v podjetju

Avtor: Nikolaj Mejaš | Objava: 08.03.2011



Eden mojih vodij v srednje velikem podjetju se mi pritožuje, da njegovi podrejeni nikoli ne pridejo k njemu z vprašanji. Nasvete in informacije iščejo pri drugih v podjetju. Je s tem kaj narobe, bi moral kako ukrepati?
 
S svojim vprašanjem ste »stopili« na področje družabnih omrežij, ki jih ima vsako podjetje, organizacija ali ustanova. Vsak zaposleni si v podjetju ustvari svoje družabno omrežje. Z nekom hodi na kavo, malico, pri drugem poišče koristne informacije, tretjega vpraša kaj strokovnega …
 
Zakaj se na vašega vodjo ne obračajo z vprašanji, temveč odgovore raje poiščejo kje drugje, je lahko morda tudi posledica slabih izkušenj. Zaposleni se svojemu vodji lahko bojijo zastaviti vprašanja, da ne bi bili videti nesposobni. Zato odgovore iščejo tam, kjer se jim to zdi varno.
 
Po svetu in zlagoma tudi pri nas se v podjetjih vedno pogosteje izvajajo meritve družabnih omrežij. S tem podjetje dobi pomembne informacije o svojem socialnem kapitalu in o tem, kdo so ključne osebe v podjetju za določena področja. Če oseba, ki ima močno družabno omrežje in je pomembna za delovne procese, informacije in podobno, zapusti podjetje, lahko nastane velika vrzel. Če imate informacije, »kdo je kdo in zakaj je« v neformalnem omrežju v podjetju, potem lažje upravljate procese in ste bolje opremljeni tudi za prihodnje delovanje podjetja.
 
Priporočam pa tudi, da preverite, kakšna je na splošno kultura v vašem podjetju. Ali kultura podpira zastavljanje vprašanj, so napake dovoljene in se v povezavi z njimi ukvarjate z iskanjem rešitev in ne z iskanjem krivcev?

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *