Erwin Franz Müller – kralj drogerij

Avtor: Lidija V. Bricelj | Objava: 04.09.2009

Skrivnostni Nemec, ki zaradi trmoglavosti v poslu ne more biti vzor mladim podjetnikom, je kljub temu zgradil evropski drogerijski imperij.



Biti vedno korak pred konkurenco, z boljšo in obsežnejšo ponudbo, modernejšimi poslovalnicami na odličnih lokacijah in s financiranjem teh zgolj iz prihodkov, vse to tudi danes, po pol stoletja obstoja ostajajo učinkovite sestavine recepta za uspeh, na katerega prisega Erwin Franz Müller, ustanovitelj in direktor imperija drogerijskih poslovalnic Müller Ltd. & Co. KG. Njegova ideja temelji na vzoru ameriških malih veleblagovnic, ki ponujajo skoraj vse izdelke za dnevne potrebe kupcev.
 
77-letni Erwin F. Müller iz nemškega Ulma velja za izvrstnega stratega, ki mu je v dobrega pol stoletja uspelo zgraditi pravi drogerijski imperij po vsej Evropi. Danes je namreč Müller mednarodno trgovsko podjetje s 575 poslovalnicami v sedmih evropskih državah, tudi v Sloveniji, v katerih z več kot 20 tisoč zaposlenimi ustvari okoli dve milijardi evrov prihodka.
 
Podjetni frizer
 
Zgodovina podjetja sega v obdobje po 2. svetovni vojni, ko se je v Münchnu rojeni Müller s 15-imi leti začel učiti za frizerja. Leta 1953 je v pritličju družinske hiše v Ulmu odprl svoj prvi frizerski salon za moške. Pri tem je že razmišljal o nadaljnji širitvi verige frizerskih salonov, v katerih bi prodajali tudi drogerijske izdelke. Tako leta 1966 odpre poslovalnico Ulm-Braunland, v kateri sta bili poleg frizerskega salona še prodajalna parfumov ter kozmetike in lekarna. Leto pozneje kot tako imenovani »upornik iz Ulma« polni naslovnice nemškega tiska, ko se določilu obrtniškega združenja frizerjev navkljub odloči, da bodo njegove poslovalnice odprte tudi ob ponedeljkih. Njegovi poklicni karieri omenjeni incident ni škodil, saj je kmalu zatem spoznal podjetnika po imenu Hugo Mann, s katerim sta želela zgraditi svojo potrošniško verigo Wertkauf. Müller dobi koncesijo za prvo poslovalnico Wertkauf v Münchnu, kjer je imel frizerski salon skupaj z oddelkom drogerije in parfumerije. Naslednje leto so zrasle še poslovalnice v mestih Karlsruhe, Memmingen, Freiburg in Kempten, in še istega leta je Müller odšel na študijsko potovanje v ZDA, kjer se je poglobil v koncept veleblagovnic in nakupovalnih centrov. 

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *