Facebook za resne poslovne rezultate

Avtor: Rok Hrastnik | Objava: 08.07.2011

Če merite uspeh svoje strani na Facebooku samo po številu oboževalcev, se bo uspeh hitro sprevrgel v poslovni neuspeh. Ključna je prodaja.



Zdi se, kakor da se danes v marketingu znamo pogovarjati le še o družbenih medijih, predvsem o Facebooku. Ampak, namesto izmenjave izkušenj o poslovnih učinkih investiranja v družbene medije nas vse preveč rado vleče v hvalisanje o rasti števila privržencev oziroma oboževalcev, potencialni vrednosti privržencev in podobno.
 
Ali je oboževalec s Facebooka res vreden 136,38 dolarja?
 
V gonji za denarjem oglaševalcev in podjetnikov nastajajo celo raziskave, ki na primer trdijo, da je oboževalec na Facebooku v povprečju vreden kar 136,38 dolarja, da z 28-odstotno večjo verjetnostjo nadaljuje z uporabo znamke in da na znamki zapravi dodatnih 71,84 dolarja, ki jih sicer ne bi porabil za znamke, katerih oboževalec ni na Facebooku (Syncapse, 2010).

Vse lepo in prav, dokler se ne vprašamo, ali Facebook oboževalci znamke zanjo zapravijo dodaten denar zato, ker to znamko obožujejo na Facebooku, ali pa so oboževalci znamke na Facebooku postali zato, ker že tako to znamko obožujejo samo po sebi in zaradi tega zanjo porabijo več. Ali vi na Facebooku spremljate tiste znamke, ki vas ne zanimajo? Najverjetneje ne.
 
Zakaj tako dolg uvod? Vas mar skušam prepričati, da je Facebook potrata vašega časa in denarja? Ne. Treba pa si je naliti čistega vina in vse tovrstne trditve in obljube jemati z rezervo in dobrim premislekom. Tržniki in podjetniki imamo danes na internetu na voljo skoraj nešteto možnosti investicije – investirati moramo tja, kjer bomo ustvarili največji donos, in ne le v tisto, o čemer se največ govori.
 
Pokažite mi denar!
 
Ni pa nikakršnega dvoma, da je Facebook spletni medij, ki je vreden razmisleka – dokler se ga lotevate z mislijo, da vam mora tako ali drugače, posredno ali neposredno, prinesti denar.
 
Sam sem se dolga leta čudil predavateljem, ki so predvsem v ZDA vedno znova prodajali velike filozofske zgodbe o družbenih medijih, niti približno pa se jim ni sanjalo, kje je v vsem tem kakršenkoli denar oziroma kakšen je donos na investicijo.

Nato sem imel konec leta 2010 na konferenci DMA v San Franciscu priložnost poslušati Kena Burka iz podjetja MarketLive, ki se je kot ena svetlih izjem oddaljil od teoretičnih konceptov in se posvetil konkretnemu pospeševanju prodaje. Podal je enega najboljših odgovorov, kar sem jih kdaj slišal, zakaj sploh družbeni mediji za posel: »Družbeni mediji, če jih uporabite pravilno, ciljnim občinstvom ponudijo kredibilne in ključne informacije, s pomočjo katerih začnejo nakupni proces, jim pomagajo skozenj in ga pospešijo.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"