Funkcionalna hrana - več kot moda

Avtor: Vitja Matijašič | Objava: 10.07.2007

Gre za hrano, ki je v službi zdravja in dolgega življenja. Trg tovrstne hrane se zelo širi tudi v Evropi, tudi prek sejmov, kakršni so v Kölnu, Parizu in zlasti v Bangkoku.


Thaifex – World of Food Asia je potekal od 17. do 21. maja 2007 v Bangkoku. Poleg proizvajalcev živil in pijač so na sejmu razstavljala podjetja, ki se ukvarjajo z opremo tovarn hrane, veleblagovnic, »cateringom« in franšizingom. Thaifex so dopolnjevala še predavanja o proizvodnji funkcionalne hrane, novih procesnih tehnologijah, razvojnih usmeritvah za organska živila in napitke.

Odkar so Japonci v sedemdesetih letih znanstveno ugotovili, da nam hrana lahko škodi ali koristi, živilska industrija išče izdelke z zdravilno funkcijo oziroma funkcionalno hrano. Margarina z zdravimi sestavinami zniža holesterol, s ksilitolom oslajeni žvečilni gumiji preprečujejo zobno gnilobo in vnetje srednjega ušesa, funoran (izvleček iz rdečih alg) rekalcinira sklenino, izvleček zelenega čaja v osvežilnih pastilah deluje antioksidativno, sojini napitki preprečujejo raka in tako naprej.  

Po Japonski, ki je še vedno vodilna v proizvodnji hrane z zdravilno funkcijo, je navdušenje nad funkcionalno hrano v devetdesetih letih doseglo tudi Evropo. Po napovedih analitikov iz Datamonitorja je na evropskem trgu funkcionalne hrane v prihodnjih petih letih pričakovati enajstodstotno letno rast. V svetovnem merilu naj bi po letu 2010 kategorija funkcionalne hrane zavzemala pet odstotkov svetovnega trga. Verjetno bo podoben odstotek kategorija funkcionalne hrane imela tudi pri nas, kar je že upoštevanja vredno. 

Usmeritve na sejmu Thaifex v Bangkoku  

Najpomembnejša evropska sejma hrane vsako leto priredijo v Kölnu in Parizu, kjer se predstavijo vsi proizvajalci, ki kaj pomenijo v svetovnem merilu. Za prepoznavanje novih poslovnih priložnosti morajo proizvajalci ali uvozniki na našem trgu dobro tudi vedeti, kaj se dogaja z novostmi na področju živil v Aziji.

Sejem Thaifex – World of Food ’07, ki ga letno prirejajo v Bangkoku, v Aziji pomeni toliko kot Anuga v Kölnu (oba sejma organizirajo Nemci), vendar na Thaifexu razstavlja tudi veliko manjših tajskih, kitajskih, korejskih in drugih podjetij, ki jim je Evropa zaenkrat še predaleč. Povsem razumljivo je pričakovati, da bodo nekatera izmed teh manjših podjetij prej ali slej predstavila tudi kak tako globalen tržni hit, kot je Red Bull, ki je iz lokalnega poživila bangkoških voznikov avtobusov postal svetovna uspešnica.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *