|
|
||
Gospodar sesalnikov in Postojnske jameMarjan Batagelj je tipičen serijski podjetnik. Ko uspe v eni dejavnosti, najde izziv v drugi. Zdaj postavlja na noge Postojnsko jamo.
Ko sem prišel pred Postojnsko jamo, je bilo na vhodni ploščadi živahno. Kot v starih časih, ko letalski prevozi še niso bili tako poceni in so se turisti z avtomobili in avtobusi na poti prek Slovenije na hrvaško morje množično ustavljali za ogled znamenite jame.
Zadnje leto pred razpadom južnoslovanske federacije, leta 1989, so našteli slab milijon obiskovalcev. Potem je 'biser slovenskega turizma' za dve desetletji zaspal. Obisk je po osamosvojitvi padel na sto tisoč, ter se nato lenobno dvigoval tja do približno pol milijona letno. Lani je 'spečo lepotico' – kot ji pravi – dokončno prebudil postojnski podjetnik Marjan Batagelj.
Jami želim vrniti ugled
Kako to, da se je podjetnik, ki je uspel s prodajo sesalnikov in nato gradil še nepremičnine za trg, odločil za nakup družbe Postojnska jama, ki je zaradi skromnega obiska dotedanje lastnike spravljala ob živce? »Ob znanih nedavnih dogodkih okoli jame, ko je grozila tudi prodaja tujcem, mi kot rojenemu Postojnčanu ni bilo vseeno, kdo jo bo prevzel. Ocenil sem, da bi bila Postojnska jama lahko uspešna gospodarska družba, želel pa sem si tudi ponovno dvigniti ugled te slovenske znamenitosti. In konec koncev, vsakokrat, ko ocenim, da sem dosegel vrhunec v nekem poslu, se počutim praznega in izpolnjenega. Ne znam si v okviru iste dejavnosti postaviti nekega še višjega cilja. Takrat moram nujno začeti ustvarjati kaj novega. In ker sem pri svojih poslovnih projektih ravno prišel v tako obdobje, sem se lani poleti odločil kupiti 75-odstotni delež družbe, ki upravlja jamo, ter se spoprijeti z novim ustvarjalnim projektom,« je pojasnil predsednik uprave Postojnske jame, v kateri je solastnik še Občina Postojna. V premoženje podjetja spada še hotel, ki je za zdaj zaradi predvidene prenove zaprt, ter upravljanje Predjamskega gradu.
Motivacija je pomembna sodelavka
Ob prevzemu se je Batagelj zavedal, da bo dobil sicer izkušeno ekipo, vendar ji bo moral obuditi zanimanje za uspešno širjenje dobrega glasu o prebujeni Postojnski znamenitosti. Zakaj misli, da mu bo uspelo? »Vse, česar se lotim, delam s srcem. Pri Jami sem se odločil, da bom s pomočjo izkušene ekipe pri obiskovalcih razvil močno doživetje. To namreč ponujamo, to je naš 'artikel'«, pravi podjetnik o svoji tržni viziji.
Da bo pri tem uspešen, je moral rešiti neki drug problem – v družbi oziroma zaposlenim vcepiti podjetniški duh, ki ga niso imeli. Vsako podjetje namreč diha po svoje, in če podjetnik ne zna vcepiti zmagovalne miselnosti v zaposlene, ki so bili dolga leta navajeni drugačnega načina dela, ne bo uspešen. Batageljevi prvi koraki v podjetju so bili zato v smeri razumevanja in dvigovanja kulture odnosa do dela in kolektiva. Zaposlenim je pojasnil, da namerava zgraditi podjetje s prijaznimi ljudmi, ki bodo ponosni na to, da obiskovalcem lahko predstavijo Postojnsko jamo kot svetovno turistično znamenitost. Pojasnil jim je tudi razliko med dolžnostjo in odgovornostjo. Prvo je, ko jim nekdo naloži neko nalogo, odgovornost pa je odnos do dela, ki prihaja iz notranjosti vsakega posameznika. »Povedal sem jim, da jim ne bom nalagal nobenih dolžnosti, sami naj prepoznajo svojo odgovornost v tem kolektivu. Nisem prišel v podjetje, da bi jim dokazoval, česa ne znajo delati, ampak da jim pokažem, kaj vse znajo, da spodbudim njihove sposobnosti. Vsakomur skušam najti delo, ki mu najbolj ustreza in ga zanima. Znanje o jami imamo, treba ga je samo aktivirati.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|