Gremo na tuje trge

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 15.01.2007

Malim podjetjem se danes bolj kot kdaj prej odpirajo možnosti internacionalizacije poslovanja. Pa vendar slovenska mala podjetja za to kažejo kaj malo ambicij. Kaj ugotavljajo in svetujejo poznavalci tega področja? Kakšne so izkušnje podjetnikov?



Zakaj sploh zagovarjamo internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij? Najprej bi odgovorili, da zaradi hitrih poslovnih učinkov. Podjetje z internacionalizacijo dobi dostop do novih trgov, hkrati lahko zaradi večjega povpraševanja izkoristi prednosti razširjenega gospodarstva, dobi ugodnejše dobavitelje in tako naprej. Drugi razlog za začetek mednarodnega poslovanja je strateški. Podjetja z internacionalizacijo dobijo dostop do novih tehnologij, patentov, znanja, inovacij, kapitala in tako naprej.  

Raziskava Evropske komisije iz leta 2004, ki je zajela podjetja iz 19 držav, je pokazala, da je najpogostejši vzrok, da se mala in srednja podjetja odločajo za nastop na mednarodnem trgu, prav pridobivanje znanja in tehnologije, ne pa hiter zaslužek zaradi novega trga. Rezultati raziskave so presenetljivi. Zanimivo je, da kar 38 odstotkov malih in srednjih podjetij, ki imajo podružnice v tujini, tja sploh ne izvaža svojih izdelkov in storitev, skoraj polovica podjetij pa izvaža zato, da bi prišla tudi do novih znanj, ne pa samo do zaslužka.  

Mala podjetja se med vsemi oblikami internacionalizacije najpogosteje odločajo za vzpostavljanje poslovnih vezi s tujimi dobavitelji (30 odstotkov podjetij) oziroma zaradi uvoza. Na drugem mestu je izvoz izdelkov in storitev (18 odstotkov), medtem ko je veliko manj drugih oblik sodelovanja. Tako samo trije odstotki evropskih malih in srednje velikih podjetij sklepa poslovna partnerstva s tujimi podjetji in ravno toliko jih ustanavlja podružnice v tujini.  

Poznavalci razmer napovedujejo, da se bodo v prihodnosti zelo okrepile druge oblike mednarodnega sodelovanja, na primer oblikovanje zavezništev in mreženja med podjetji.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *