Grozdi so še zanimivi

Avtor: Nataša Gjura | Objava: 06.04.2009

Grozdi so prišli na slab glas, ker so včasih pomenili le način za črpanje državnih sredstev. Toda zdaj jih ustanavljajo tudi podjetniki sami, brez pomoči države.


Igor Strle, Linde MPA: »Združenje sledi enemu izmed svojih osnovnih načel, da lahko eden drugega priporočamo le, če se med seboj dobro poznamo, si povsem zaupamo in to zaupanje prenašamo na svoje poslovne partnerje.«

Grozdi so skupine podjetij, ki se dopolnjujejo, sodelujejo in skupaj nastopajo pri določenih projektih na trgu, sicer pa je vsako podjetje povsem samostojno. Navadno gre za neformalno sodelovanje med podjetji, ki so bodisi v sorodnih panogah bodisi se med seboj dopolnjujejo (dobavitelji, odjemalci …). Med temeljnimi motivi za takšno povezovanje podjetij sta predvsem izboljšanje poslovanja in povečanje dobička.  

V Sloveniji je v preteklih letih nastalo kar nekaj takšnih grozdov s pomočjo države. Vendar pa nastajajo tudi neodvisno od državne pomoči. Tako je na primer nastalo združenje Vila Bravum, ki so ga ustanovili in financirali podjetniki sami. 

Združenje Vila Bravum se je prvič predstavilo širši javnosti na lanskem jesenskem pohištvenem sejmu v Ljubljani. Skupino sestavlja 19 podjetij, ki ponujajo izdelke in storitve za dom. Združenje deluje popolnoma neformalno. Podjetja predvsem stremijo k dobro opravljenemu delu, poštenosti, profesionalnosti in spoštovanju kupca. Ker se med seboj dobro poznajo, lahko člani priporočajo drug drugega.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *