Gverilski marketinški napad

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 12.01.2009

Legendarni Jay C. Levinson, oče gverilskega marketinga, predstavlja, kako lahko z malo denarja pridobite veliko kupcev.



Jay C. Levinson je eno največjih marketinških imen. Zaslovel je s prvo knjigo o marketingu za mala podjetja, Gverilski marketing (Guerrilla Marketing), ki so jo do danes prodali v večmilijonski nakladi. Marketing, kot ga izvajajo v velikih podjetjih, z agresivnim in pregrešno dragim oglaševanjem, je za mala podjetja nedosegljiv. Namesto tega je Levinson že pred več kot dvajsetimi leti začel govoriti o gverilskem marketingu, ki v bistvu pomeni doseganje marketinških ciljev podjetja z neobičajnimi in predvsem kreativnimi ter cenejšimi sredstvi.
 
Jay C. Levinson rad pove primer ameriške podjetnice, ki je ustanovila poletni kamp. Namesto da bi z velikimi oglasi oglaševala kamp, je v specializiranih telefonskih imenikih objavljala male oglase, s katerimi je ljudem ponujala brezplačne DVD-je s predstavitvijo kampa. V nekaj letih je tako z minimalnimi stroški zgradila enega največjih poletnih kampov v vsej Ameriki. Ali drug primer: Podjetje, ki prodaja jogije, oglašuje s poceni oglasi zgolj svojo spletno stran; v oglasih ne boste izvedeli nič o jogijih (ker bi bilo to predrago). Stranke šele na spletni strani dobijo celovito informacijo o izdelkih, posledica pa je, da se njihov povprečen kupec v prodajnem salonu zadrži le 15 do 20 minut, namesto običajnih 45 minut. Ko kupi jogi, ga podjetje razveseli še z darilom. In to »malo« podjetje vsak mesec proda za milijon dolarjev jogijev.
 
O tem, kako pripraviti učinkovito gverilsko akcijo, je Levinson decembra predaval tudi v Ljubljani, kamor ga je povabilo podjetje Triple S Izobraževanje. Njegovo predavanje lahko strnemo v deset točk, ki sestavljajo učinkovit marketinški napad.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *