|
|
||
Hišni sejmiHišni sejem ima v primerjavi z udeležbo na klasičnem sejmu več prednosti. Za popoln uspeh morate narediti več kot sejem – prej dogodek.
Raziskali smo, kdo bi lahko bil v Sloveniji avtoriteta na tem področju in prišli do podjetja Energo Plus, specializiranega za področje prezračevanja, klimatizacije in hlajenja. V podjetju so začeli nastopati na sejmih pred desetimi leti, za seboj pa imajo zdaj že pet let bogatih izkušenj prirejanja hišnih sejmov. Njihovi hišni sejmi so uspešni in veljajo za pravo medijsko zabavo. Govorili smo z Vido Cibic, direktorico marketinga v Energo Plusu.
Zakaj in kdaj ste se odločili za hišni sejem? Ideja za lastni hišni sejem se je porodila spontano, konec leta 1999, ko smo s selitvijo v nove poslovne prostore uredili tudi ustrezne razstavne in skladiščne prostore ter predavalnico, opremljeno z vso potrebno multimedijsko opremo. Strankam in potencialnim vlagateljem se tako pokažemo v domačem delovnem okolju, izdelke razstavimo na 400 m2 notranjih in 300 m2 zunanjih površin. Ob tem pa hkrati poskrbimo še za izvedbo strokovnih seminarjev, ki jih vodijo naši izkušeni prodajalci. Kako potekajo priprave na sejem? Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Hišne sejme prirejamo vsaj enkrat letno, običajno spomladi. Izdelan imamo kodeks hišnega sejma, v katerem so točno opredeljene naloge sodelujočih. Hišni sejem je veliko lažje organizirati in izpeljati kakor klasični, saj nisi vezan na zahteve glavnega organizatorja, dogodek pa se odvija v domačih prostorih. Vsebinski del dogodka v celoti izpeljemo sami. Za vizualni del najamemo podjetje, ki nam razstavni prostor vizualno opremi v skladu z našo celostno grafično podobo, podjetje za catering pa poskrbi za dobro pogostitev.
Koliko časa običajno traja hišni sejem? Običajno sejem traja štiri dni.. V teh dneh naši poslovni, razstavni, skladiščni in parkirni prostori povsem spremenijo svojo podobo. Vsak dan sta na sporedu strokovna seminarja, ki ju vodijo naši prodajalci in na katerih sodelujejo tudi predstavniki zastopanih proizvajalcev. V Energo Plusu izvajamo tudi tako imenovane mini sejme ali skrajšano obliko hišnega sejma. To so enodnevne predstavitve, na katerih se osredotočimo na eno ali dve novosti, pripravimo do dva seminarja, uredimo razstavni prostor in povabimo vnaprej izbran krog strank. Takšne predstavitve izvedemo, če imamo kakšno posebno novost. Izvajamo jih vse leto.
Kakšni so odzivi poslovnih partnerjev na hišni sejem? Partnerji se nad takimi dogodki navdušujejo in nas podpirajo. Kaj pa odzivi kupcev? Zakaj se udeležijo sejma? Zato, ker pričakujejo, da jim pripravimo nekaj posebnega, da jim ne ponudimo le ogleda novosti, temveč da bo tudi kakšno presenečenje, zabava, ob kateri se lahko sprostijo, sproščeno poklepetajo in poglobijo stike. Nad tem so navdušene tako stranke kot tudi predstavniki iz tujine in naši sodelavci. Leta 2002 smo tako imeli sejemske dneve, ki so bili zaznamovani po državah, s katerimi poslovno sodelujemo. Na primer, za dan Skandinavije smo povabili švedskega veleposlanika, ki se je sejma udeležil in bil navdušen. Naročili smo švedsko hrano, hostese so bile oblečene v švedske narodne noše, obesili smo slike s švedsko pokrajino, vrteli smo švedsko glasbo ....).
Od kod ideje za tematsko obarvane sejme?
Ideje dobimo od naših sodelavcev in naših sejemskih obiskovalcev. Tudi zaposlene vedno spodbujamo, naj kaj predlagajo, sodelujejo ali pomagajo. Ključ do uspeha je sodelovanje zaposlenih. Kaj pa, ko je sejma konec? Na koncu vsakega sejma je zelo koristno narediti analizo komentarjev, pripomb in pohval obiskovalcev in sodelavcev, oceniti, kateri eksponati in seminarji so pritegnili največ pozornosti ... Po takih analizah smo namreč tudi spoznali, da hišni sejem večinoma precej učinkovitejši od klasičnega. Vsekakor pa ne zanikamo dejstva, da je v določenih presledkih pametno sodelovati tudi na klasičnem sejmu, seveda v okviru finančne in kadrovske zmožnosti podjetja, tako da tekoče delo in prodaja v tem času ne trpita preveč. Na klasični sejem gremo enkrat na dve leti, saj tudi nimamo toliko novosti, finančnih sredstev, ljudi ... Udeležba je namreč draga. Ali je hišni sejem primerna oblika pospeševanja prodaje za mlado podjetje? Za mlajše, še neuveljavljeno podjetje bi bil morda primernejši nastop na klasičnem sejmu z več ponudniki, saj si mora mlado podjetje šele izboriti svoj položaj na trgu, si ustvariti krog strank, klasični sejem pa mu lahko ponudi večji in predvsem pa zanesljivejši obisk strank in vlagateljev. Izdajte nam še številke. Koliko stane organizacija takšnega sejma? Klasičen sejemski nastop nas stane okoli šest milijonov tolarjev, hišni sejem pa okrog tri milijone tolarjev. Skrivnost uspešnega hišnega sejma Vida Cibic trdi, da je ključna skrivnost zelo enostavna: »Rad moraš imeti svoje stranke, verjeti moraš v to, kar delaš, uživati moraš v pripravljanju vedno novih prodajnih predstavitev in v izvedbi hišnih sejmov.« Tako kot pri vsakem projektu so bistveni dejavniki uspeha nove, sveže ideje, natančna priprava in dobro sodelovanje odgovorne ekipe. So primerni tudi za vas?
Sejmi so se v zadnjih letih preoblikovali iz mogočnih razstav podjetij, ki so pogosto nastopila brez pravega marketinškega koncepta in podpore, v izrazito prodajno usmerjenost. In če so bili sejmi včasih privilegij velikih podjetij, odpirajo sodobni marketinški prijemi in splošno dogajanje na trgu številne priložnosti tudi za manjša podjetja in specializirane dejavnosti. Na eni strani torej opažamo upad zanimanja za splošne sejme, na drugi strani pa vidimo naraščajoče zanimanje za obisk specializiranih sejmov, med katerimi so vse pogostejši taki, ki jih prirejajo podjetja sama. Ker jih prirejajo v svojih poslovnih prostorih, so dobili ime »hišni sejmi«. Na njih podjetja predstavijo svoje storitve in izdelke zainteresiranemu občinstvu. Hišni sejem je lahko zanimiva dodatna možnost, ali pa le dopolnitev klasičnih sejemskih nastopov. Stranke in potencialne vlagatelje sprejmete v svojem delovnem okolju, kjer jim lahko pokažete vse izdelke in storitve - brez velikih logističnih premikov. Hišni sejmi so primerni za vsako dejavnost, vendar mora vsako podjetje poiskati svoj način, kako narediti »hišno predstavitev« zanimivo in privlačno, da se je bo udeležilo čim več strank. Če je dobro organizirana, lahko privabi številne obiskovalce. To dokazujejo tudi številna slovenska in tuja podjetja (Energo Plus, Termotehnika, Tom, Big Bang, Linssen Yacht ...), ki jih že redno prirejajo za predstavitev svoje ponudbe. Razlika med klasičnim in hišnim sejmom Na »klasičnih« sejmih potencialne stranke hitijo od enega razstavnega prostora do drugega, kar pomeni, da je precej težje ujeti strankino pozornost. Hkrati nas na klasičnih sejmih omejujejo tudi prostor in veliki stroški nastopa. Hišni sejem ima torej vrsto prednosti, če ima podjetje ustrezne prostore za predstavitev. Bistveno pa je, da se lahko strokovno osebje bolj posveti svojim strankam, se z njimi pogovori ter primerno in v bolj sproščenem okolju predstavi novosti v ponudbi. |
|