Hitrost – in zakaj je pomembna za uspeh

Avtor: Stanko Levičar | Objava: 05.04.2011

Imate odličen izdelek in konkurenčne cene, ampak se stranke na vaše ponudbe ne odzivajo? Morda vam manjka nekaj, kar nakupa željna stranka izjemno ceni – hitrost.



Pravijo, da je treba biti drugačen od konkurence in si poiskati svojo tržno nišo. A obstaja nekaj, kar bodo cenili vsi kupci – ne glede na to, ali ste se odločili, da boste prodajali zelo kakovostne izdelke, ali pa se boste osredotočali na nižje cene oziroma se kakorkoli drugače pozicionirali na trgu. To je hitrost! V tem smo si ljudje enaki: ko se odločimo, da nekaj želimo, želimo to takoj. Pa naj gre za izdelek ali le za informacijo.
 
Kako pomembna je odzivnost?
 
Potencialni kupci se mnogokrat obrnejo hkrati na več ponudnikov, saj želijo izbirati med več ponudbami, da bi lahko izbrali najboljšo zase. Prvi korak kupca je, da poišče primerne ponudnike in jim pošlje povpraševanje po telefonu, elektronski pošti, jih osebno obišče ali kaj drugega. A ta povpraševanja praviloma ne povedo celotne zgodbe, zakaj se odloča za nakup, kaj točno pričakuje in kaj bo odločilno pri nakupni izbiri. Na tej točki se začne tekma s časom – saj je z vsako minuto in uro, ko kupca ne pokličete vi, večja verjetnost, da je to storila vaša konkurenca, kateri je ravno tako poslal povpraševanje.
 
Biti prvi ima lahko usodne posledice za uspešno pridobitev posla. Ponudnik, ki je s stranko prvi uspel priti v stik na primer še po telefonu, bo od nje tudi prvi izvedel za njene globlje vzgibe in želje ter bo lahko nato hitreje pripravil odgovor nanje. Potencialni kupec bo prvemu klicatelju gotovo pripravljen povedati več in z več energije kakor na primer petemu, ko bo moral spet in spet ponavljati iste stvari.
 
Poleg tega bo prvi ponudnik lahko kupca poklical še enkrat, da bi pridobil dodatne informacije, z njim bo že v fazi drugega ali tretjega klica in se bo dogovarjal o podrobnostih, medtem ko bi se drugi ponudnik šele dobro odzval na povpraševanje in dialog šele začenjal. Prednost tega, da ste prvi, je najmanj tako pomembna kakor ta, da se na povpraševanja sploh odzovete.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *