|
|
||
Ideje mladih + izkušnje starejših = najboljša rešitevV medgeneracijskem sodelovanju se skriva neprecenljiva priložnost za celoten poslovni svet in gospodarstvo. Kdo drug, če ne mladi z idejami in starejši z izkušnjami lahko peljemo Slovenijo in svet v lepše čase.
Z besedami »Modrec je napovedal …«, »Moj deda je vedno dejal …«, »Star pregovor pravi …« se ponavadi začnejo najbolj poučne, modre in izkušanj polne misli. Mladi se v današnjem času večkrat vprašamo, le kaj bi v obdobju oziroma situaciji, v kateri smo, storila bolj izkušena starejša generacija. Zagotovo se lahko vsi strinjamo, da so na koncu najboljše rešitve po navadi tudi najbolj enostavne. Tako v zasebnem kot poslovnem svetu se srečujemo in med seboj komuniciramo pripadniki različnih generacij. To, da smo si ljudje med seboj različni, že vemo, sedaj je pomembno le še upoštevati medgeneracijske razlike. Sodelovanje med generacijami ne pomeni le povezovanja ljudi in prenosa znanja, temveč omogoča obujanje postopkov in rešitev, ki so jih izvajale prejšnje generacije, in jih prepleta s sodobnimi idejami. Na ta način spaja dragoceno preteklost z inovativno prihodnostjo.
Zgodovina se ponavlja
Spomnimo se generacije, ki je odraščala brez računalnikov in mobitelov, ki je imela raje osebno komunikacijo in je znala pozorno poslušati sogovornika. Med njimi je bilo več osebnega stika in ljudje so bili bolj povezani. Obljuba je še imela svojo moč. Čeprav si danes zaradi ekspresno hitrega razvoja tehnologije težko predstavljamo, kako so poslovali in sklepali posle v preteklosti, je dejstvo, da so tudi tedaj podjetja delovala povsem nemoteno in uspešno. Pot do uspeha je bila počasna, toda cilje, ki so si jih zadali, so tudi dosegli.
Sledile so generacija »baby-boom«, generacija X in sodobna generacija Y. Slednji je bila tehnologija tako rekoč položena v zibelko. Pripadniki te generacije se manj povezujejo in so mnenja, da se lahko zanesejo le nase. V poslovnem svetu jih motivirajo osebnostni razvoj, hitra rast in pridobivanje izkušenj, pri delu se radi zabavajo, so sproščeni in neformalni. Opaziti je, da jim manjkata večji občutek za sočloveka in diplomatske sposobnosti. Vsaka generacija nosi s seboj določene sposobnosti, znanja in lastnosti, kar bi bilo potrebno pogosteje izkoristiti tudi v poslovnem svetu. Temu se v veliki meri v Sloveniji posveča Ameriška gospodarska zbornica - AmCham Slovenija, ki je prostovoljna neprofitna organizacija in aktivno spodbuja medgeneracijsko sodelovanje v gospodarstvu s pomočjo programa »AmCham Young Professionals«.
Ajša Vodnik, izvršna direktorica Ameriške gospodarske zbornice na vprašanje, kakšne prednosti prinaša medgeneracijsko sodelovanje v poslovnem svetu, odgovarja: »Zagotovo medgeneracijsko sodelovanje vnaša v slovenski prostor pozitivno energijo in inspiracijo; na takšen način lahko starejši predajajo svoje dragocene izkušnje in modrost mlajšim kolegicam in kolegom, mladi pa jim omogočajo svoj pogled in razmišljanje izven ustaljenih okvirov.«
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|