Indija hlepi po inovacijskih produktih in rešitvah

Avtor: Mirjana Ribič | Objava: 10.01.2012

Indija je velikanski in kulturno tako zelo drugačen trg, da marsikoga pred vstopom nanj odvrne strah. A če se je lotite na pravi način, pravi Rudi Bric, boste lahko zelo hitro uspeli.


Rudi Bric: »Mi prodajamo rešitve, ki proizvajalcem privarčujejo čas in denar.«

Podjetje PE-Tra sta ustanovila brata Ivan in Rudi Bric in v njem že vrsto let izdelujeta stroje za horizontalne tračne žage za izrez kovine in krožne žage za razrez kovine. Njuni stroji so inovativni, kakovostni in najhitrejši na svetu. Vrsto let sta uspešno poslovala po Evropi, gospodarska kriza pa je oklestila naročila in ozirati sta se začela po novih trgih. Tako sta leta 2009 brata Bric ustanovila podjetje joint venture v Indiji, v katerem sta 75-odstotna lastnika, preostalo četrtino podjetja pa imata v lasti dva indijska podjetnika. »Kot mešano podjetje imamo možnost izvoza na azijski trg in v Afriko. Za izvoz iz Indije v te države so davčne ugodnosti,« je na predstavitvi poslovanja z Indijo na GZS povedal Rudi Bric in dodal: »V Indiji gre prodaja in proizvodnja po pričakovanjih. Izdelujemo poslovni načrt za podvojitev proizvodnje v naslednjem fiskalnem letu, ki se v Indiji začne v aprilu.«
 
Indija je 500-krat večja od Slovenije, v njej živi čez milijardo ljudi in objektivno gledano na tem trgu Slovenci nimamo kaj početi, saj je konkurenca neverjetna. »V Indiji je 400.000 inženirjev, ki se vsako leto potegujejo za 4000 delovnih mest,« pravi Bric. Dodaja, da so uspešni tudi zaradi strategije šolanja. Indija šola inženirje IT v ZDA, oziroma jih tja pošilja na študij, nato tam nekaj časa ostanejo, ko se vrnejo, pa doma ustanavljajo podjetja in svoje znanje izvažajo v ZDA, kjer so v času bivanja in študija pridobili znanje in poslovne partnerje. Delo je v Indiji bistveno cenejše kakor v Evropi. »Kljub temu je Indija zanimiv trg za Slovence, ker lahko tja izvažamo kapital, inovacije in znanje,« je prepričan Bric.
 
Tudi sami so ugotovili, da svojih strojev v Indijo ne morejo prodati, ker so predragi za ta trg, hkrati pa so uvozne dajatve zelo visoke. Zato so izvozili kapital in znanje. »Ugotovili smo, da v Indiji primanjkuje inovacijskih izdelkov, novih rešitev in novih postopkov. Tam smo ustanovili podjetje, ki zaposluje 15 strokovnjakov, s katerimi smo zelo zadovoljni. Indija ima dovolj visoko izobraženih strokovnjakov, nimajo pa dovolj inovativnih rešitev in produktov. Tudi inovatorjev ni dovolj, kajti visoka izobrazba ne pomeni nujno inovativnosti. V kratkem času smo prodali 24 strojev in tudi žage uspešno prodajamo, saj so naši stroji trikrat hitrejši in zanje potrebujete dvakrat manj orodja. Torej, mi prodajamo rešitve, ki proizvajalcem privarčujejo čas in denar,« strategijo vstopa v Indijo povzame Bric. Indijci so namreč ekonomični ljudje in hitro izračunajo, kaj se jim izplača.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *