|
|
||
Inovativni so uspešnejšiInovativna podjetja rastejo hitreje, hitreje povečujejo prihodke, število zaposlenih in dodano vrednost. Kljub temu je samo četrtina slovenskih malih podjetij inovativnih.
Inovativnost velja za enega od dejavnikov rasti podjetja – poleg podjetniškega tima, zaposlenih, sistema vodenja, strategije rasti, financiranja in okolja. Dinamični podjetniki menijo, da je uvajanje inovacij praktično pri vrhu najpomembnejših razlogov za hitro rast podjetja, takoj za poznavanjem navad in vedenja potrošnikov in pred učinkovitostjo proizvodnega procesa. Bistvena notranja pogoja inovativnosti pa sta iskanje inovacij in pripravljenost za uvajanje novosti. Ta podjetja v razvoj vlagajo tudi do eno tretjino prihodka.
Če beremo podjetniško literaturo, se zdi, da je inovativnost ena najbolj pogostih lastnosti podjetnikov. Eden najbolj cenjenih profesorjev in poznavalcev podjetništva Jeffry A. Timmons je na primer zapisal, da je v srcu podjetniškega procesa inovativen duh. Na prvi pogled je zato presenetljiva ugotovitev, da je v Evropski uniji v povprečju inovativnih samo 34 odstotkov malih podjetij. Delež inovativnih podjetij dejansko narašča z njihovo velikostjo, tako je med srednje velikimi inovativnih 52 odstotkov, med velikimi pa že 70 odstotkov podjetij. V Sloveniji je še slabše, saj je inovativnih le 27 odstotkov malih podjetij. Toda to je samo statistika. Raziskave namreč merijo inovativnost po tem, ali je neko podjetje v proučevanem obdobju, na primer enem letu, razvilo inovacijo oziroma jo vsaj pričelo razvijati. Za inovativno šteje torej tudi podjetje s pet tisoč zaposlenimi, ki je v letu dni razvilo eno samo inovacijo.
Precej drugačna razmerja dobimo, če pogledamo inovativnost glede na število zaposlenih v podjetju. Po tem kazalcu pa so mala podjetja nekajkrat bolj učinkovita od velikih. Na Nizozemskem so na primer ugotovili, da so imela podjetja z od 20 do 49 zaposlenimi štirikrat več inovacij, preračunano na 1000 zaposlenih, od podjetij z nad 500 zaposlenimi.
Učinkovitost malih podjetij
Že omenjeni Jeffry Timmons pravi, da je vse od druge svetovne vojne naprej vladalo splošno prepričanje, da so glavna gonila inoviranja velika podjetja. To pa je po njegovem mnenju mit, enak tistemu, da velike družbe ustvarijo največ novih delovnih mest. Po Timmonsu so po drugi svetovni vojni mala podjetja prispevala polovico vseh inovacij v Ameriki in kar 95 odstotkov radikalnih inovacij, to je takih, ki so na trg prinesla nekaj popolnoma novega. Mala podjetja so ustvarila dvakrat več inovacij kakor velika glede na vsak dolar, vložen v raziskave in razvoj, ter kar 24-krat več inovacij na vsak vložen dolar kot družbe z več kot 10 tisoč zaposlenimi.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|