Inovativnost je stanje duha

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 08.06.2006

Ste vedeli, da podjetja v povprečju ustvarijo 90 odstotkov nove vrednosti z manj kot dvema odstotkoma inovativne dejavnosti? Bolj kot za izboljšave izdelkov gre za izboljšave procesov.


Erik Holm Melby: »Podjetja največ vlagajo v izboljšave izdelkov, a največ nove vrednosti jim prinesejo izboljšave procesov.«

Bi inovirali, pa nimate denarja? To je eden najpogostejših izgovorov v podjetjih, zakaj se resneje ne lotijo uvajanja izboljšav. Ironija pa je, da je ta izgovor v največkrat neutemeljen.
 
Izboljšave procesov na prvem mestu
 
Norveški svetovalec za inoviranje Erik Holm Melby iz svetovalnega podjetja Visionlab As namreč trdi, da podjetja grešijo, ko ob besedi inoviranje takoj pomislijo na razvoj novih izdelkov. Razvijanje izdelkov res zahteva veliko denarja, toda podjetjem prinesejo največ dobička izboljšave procesov, ne pa izdelkov. Zgovoren je naslednji podatek: podjetja v povprečju ustvarijo 90 odstotkov nove vrednosti z manj kot 2 odstotkoma inovativne dejavnosti. Katere (procesne) inovacije pa so tiste, ki ustvarijo največ vrednosti? Erik Holm Melby posebej omenja izboljšave pri mreženju in povezovanju podjetij ter pri modelih plačevanja. Kot izjemno učinkovito inovacijo pri modelu plačevanju omenja politiko računalniškega podjetja Dell. »Kupec Dellovega računalnika mora denar najprej nakazati na račun podjetja, šele nato začnejo sestavljati računalnik zanj. Dell kupcu dobavi računalnik čez dva tedna, medtem ko plača sestavne dele dobaviteljem čez mesec ali dva. To pomeni, da ima na svojem računu denar dva meseca in pol. Kako hitro bi vaše podjetje raslo, če bi imeli vedno na voljo brezobrestni denar?« sprašuje Erik Holm Melby.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *