»Intelektualni krog« dr. Petra Druckerja

Avtor: Bogomir Kovač | Objava: 13.02.2006

Druckerjev intelektualni krog obsega: opredelitev menedžmenta in podjetništva, nepridobitnega sektorja in družbeno odgovornih organizacij, ekonomije znanja in postkapitalistične družbe. Ta krog vzbuja spoštovanje in pozornost.



Ko sem pred skoraj dvajsetimi leti poslušal predavanje Petra Druckerja na Univerzi v Berkleyju pri San Franciscu, mi je ostalo v spominu dvoje: najprej me je ob vsej svoji slavi presenetil njegov preprost, toda učinkovit nastop. Trdi nemški naglas in filozofska širina argumentov sta razkrivala evropski tip intelektualca. Po drugi strani pa ga krasijo ameriška preprostost argumentov, nizanje podjetniških izkušenj in poudarjanje skoraj splošno veljavnih resnic globalnega poslovnega sveta. Avstrijec in Američan v enem. Drucker kot večen intelektualni brezdomec, svetovni miselni popotnik.  

Spominjam se, da je njegovo predavanje združevalo zamisli dveh knjig iz osemdesetih let – Inovativnost in podjetništvo (1985) in Nova realnost (1989). Podjetništvo je s svojo inovativnostjo središče tržne ekonomije in srce ameriškega gospodarstva. V nadnacionalnih organizacijah in nepridobitnem sektorju spreminja tržno etiko poindustrijske Amerike, na drugi strani sveta pa njegova globalna ekonomska logika nezadržno demokratizira Sovjetsko zvezo. Podjetništvo, ne pa socializem, je nova revolucija sodobnega sveta. Tu je sledilo drugo presenetljivo spoznanje. Drucker pravzaprav ni govoril o menedžerjih in podjetjih, ampak o delavcih, njihovem intelektualnem in socialnem kapitalu. Uspešna podjetja in dobri menedžerji samo ustvarjajo razmere, ki ponujajo zaposlenim, da delajo inovativno, kakovostno in učinkovito. Drucker je pravzaprav nekakšen podjetniški Marx dvajsetega stoletja.  

Utemeljitelj teorije menedžmenta

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *