Iskanje poti na tuje trge

Avtor: Dejan Jordanov | Objava: 09.02.2009

Kako prodreti na nov tuj trg - s pomočjo lokalnega partnerja ali neposredno? Oba načina imata prednosti in slabosti.



Pri internacionalizaciji poslovanja mora podjetnik ravnati kot sadjar, ki želi presaditi eksotično drevo. Da bo drevo zaživelo, je nujno zaščititi korenine, in da bo rastlina pognala v višave, mora imeti primerno oporo. Ne glede na to, ali je govor o velikih ali malih podjetjih, so ob internacionalizaciji poslovanja vsa izpostavljena enakim problemom.
 
Če posplošimo, se način, kako podjetja vstopajo na tuje trge, razlikuje predvsem po tem, ali gre za storitvena ali proizvodna podjetja. Veliko preprosteje je internacionalizirati poslovanje proizvodnim podjetjem; ta praviloma preselijo proizvodnjo na trge z nižjimi stroški, oddelek za raziskave in razvoj pa na trge, kjer obstaja specializirano znanje z želenega področja. Internacionalizacijo storitvenih podjetij je praviloma težje izvesti predvsem zato, ker je treba prenesti know-how iz ene države v drugo prek dolgotrajnih izobraževalnih procesov.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *