|
|
||
Iz dobrega v odličnoZa hiter uspeh v podjetništvu včasih zadostuje sreča, za dolgoročni uspeh pa je treba zgraditi podjetje, ki bo odlično na vseh področjih delovanja. Kako je to uspelo Franciju Pliberšku?
Sloviti ameriški raziskovalec David Birch je analiziral življenjski cikel podjetij in jih razdelil na miške, gazele in slone. Podjetja miške se hitro rojevajo, vendar tudi vsak dan propadajo in v sebi nimajo potenciala rasti, se pa izredno hitro prilagodijo potrebam trga ter gospodarstvu zagotavljajo fleksibilnost. Sloni so podjetja, ki so dosegla določen obseg poslovanja in naprej rastejo le počasi ter gospodarstvu zagotavljajo stabilnost. Med gazele uvrščamo dinamična podjetja, ki hitro rastejo tako po obsegu prometa kakor po številu zaposlenih, se bliskovito razvijajo in vedno držijo korak prednosti pred konkurenco. Cilj dinamičnih podjetij ni preživeti, temveč uspeti.
Tako podjetje je tudi MIK, d.o.o., iz Celja, ki se je začelo s proizvodnjo in prodajo PVC stavbnega pohištva ukvarjati leta 1998, čeprav je bilo takrat na trgu že 160 konkurenčnih podjetij. V prvem letu je z dvema zaposlenima ustvarilo približno 480.000 evrov, danes pa je v njem zaposlenih 192 ljudi, in v letu 2008 so imeli za 22 in pol milijonov evrov prometa.
Direktor in lastnik podjetja, Franci Pliberšek, si je vedno zastavljal zahtevne cilje. Eden od teh je bil, da podjetje MIK Celje postane najuspešnejše v Sloveniji na področju izdelave PVC okenskih sistemov višjega kakovostnega razreda. Poslovni kazalci zadnjih let kažejo, da mu je to uspelo, saj podjetje po prihodkih od prodaje PVC okenskih sistemov zaseda vodilno mesto, po velikosti tržnega deleža od prodaje vseh vrst okenskih sistemov pa drugo mesto v panogi. MIK je tudi prvo podjetje v Sloveniji, ki je celo brez predhodno pridobljenega certifikata kakovosti letos kandidiralo za pridobitev evropskega priznanja odličnosti Recognize for Excellence.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|