|
|
||
Izberite pravegaKratek vodnik za podjetnike, ki morajo iz ožjega kroga kandidatov izbrati novega sodelavca. S kakšnimi tehnikami si lahko pomagate pri tem in na kaj je treba paziti, če ne želite napraviti napake?
Pri iskanju novih sodelavcev si vse več podjetij pomaga s kadrovskimi agencijami, ki s sodobnimi orodji in pristopi poiščejo kandidate, ki najbolj ustrezajo naročnikovim zahtevam. Toda agencije običajno podjetju priporočijo dva ali tri kandidate, med katerimi se mora podjetje samo odločiti za najustreznejšega. Tu pa se pojavi vprašanje, kako naj podjetnik med predlaganimi kandidati izvede končno selekcijo?
Kadrovski strokovnjaki v selekcijskem postopku uporabljajo številna in zelo raznolika orodja, kot so razgovori oziroma intervjuji s kandidati (s katerimi ugotavljajo primernost kandidatov tako po izobrazbi in motivaciji kot tudi po kariernih željah), tako imenovani kompetenčni intervjuji, osebnostni testi oziroma vprašalniki, testi sposobnosti (na primer test inteligentnosti), ocenjevalni center, preverjajo pa tudi reference kandidatov. Igor Koščak, regionalni menedžer iz agencije Manpower, pravi, da podjetje posameznega kandidata lahko preveri na več načinov. »Najpogostejši način preverjanja je tako imenovano preverjanje referenc, kjer se podjetje obrne na bivše delodajalce, ki lahko dajo precej bolj verodostojne informacije, kot jih kandidat navaja v prošnji ali na razgovoru. Poleg tega obstajajo za različne vrste in zahtevnosti del tudi psihološka testiranja, testiranja ročnih spretnosti (za delo v proizvodnji), testiranja znanja tujih jezikov … V naši agenciji vsakega kandidata, ki ga napotimo na razgovor k uporabniku, preverimo z referencami pri vsaj dveh bivših delodajalcih, na željo naročnika pa opravimo tudi teste, ki jih naročnik želi. Ne izvajamo pa delovnih preizkusov, ker bi to pomenilo delo na črno. Če naročnik kljub temu želi preizkusiti kandidata tudi na ta način, se s kandidati običajno dogovori za krajše poskusno delo v pogodbenem razmerju,« pravi Koščak. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|