|
|
||
Izkušnje: Najprej dobro spoznaj trg
Na prvi pogled se zdi najmanj tvegano poslovati s sosednjimi državami, kjer najbolje poznamo razmere na trgu. Toda tudi tu je treba biti previden, kar potrjujejo izkušnje podjetja Donar. Od njihovega pristopa k internacionalizaciji se lahko marsičesa naučimo.
Donar je leta 2001 začel izvažati svoje pisarniške stole na Hrvaško, dve leti pozneje pa je ustanovil še mešano podjetje za proizvodnjo stolov (po četrtino deleža so vplačali Donar, italijanski dobavitelj sestavnih delov, Hrvat in Italijan). Direktor Donarja Matej Feguš po treh letih delovanja podjetja trdi, da je poslovanje na Hrvaškem veliko zahtevnejše, kot si predstavlja veliko podjetnikov. »Na srečo smo bili prek veletrgovcev na hrvaškem trgu prisotni že dve leti pred ustanovitvijo svojega podjetja. V tem času smo spoznali posebnosti sosednjega trga, še zlasti veliko plačilno nedisciplino in prakso namernih stečajev. Na Hrvaškem so 60- oziroma 90-dnevni plačilni roki, pri večjih projektih tudi več kot 120-dnevni,« opisuje tamkajšnje razmere Matej Feguš.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|