|
|
||
Janez Škrabec: Vodimo globalne projekteJanez Škrabec ni navezan na noben izdelek in dejavnost. Trdi, da je skrivnost njegovega uspeha v širini konceptov – ter spoznanju, da se posel dela z ljudmi.
Ekološki posli, o katerih pišemo v tej številki, niso samo zdrava hrana ali biološko kmetovanje. Tu gre tudi za velike posle. Ribniško podjetje Riko hiše, na primer, že devet let izdeluje unikatne hiše, izdelane iz masivnega lesa. Letos pričakujejo dobro milijardo tolarjev prihodkov, kar je za 30 odstotkov več kot lani. Večino prodaje ustvarijo na tujih trgih, zlasti v Italiji, Švici, Franciji in Angliji.
V Riku hiše so začeli z izdelavo enodružinskih hiš, zdaj pa prodajo vse več velikih objektov, kot so šole in vrtci, začenjajo pa graditi tudi večja naselja. Lastnik podjetja, podjetnik Janez Škrabec pravi, da so prav pred kratkim pridobili velik projekt v Angliji. Za investitorja bodo sto kilometrov od Londona v treh letih zgradili 160 počitniških hiš. Podobna naselja naj bi za istega investitorja zgradili še v kakšnem angleškem mestu, medtem ko bodo v graditev naselja v Moskvi vložili tudi lastna sredstva.
Ekološka ozaveščenost se konča pri denarju Janez Škrabec pravi, da ekologija vsekakor ponuja zanimive podjetniške priložnosti. Kakovost življenja se dviguje. Ljudje bomo vse bolj iskali kakovostnejše izdelke, tudi hiše bodo sledile temu trendu. Trenutno je za proizvajalce težava še v tem, da je zares ekološko ozaveščen zelo ozek krog ljudi. »Pri naših hišah ni bistvene razlike v končni ceni hiše z leseno izolacijo in z izolacijo iz stiropora. Toda marsikateri kupec se prav zaradi nižje cene odloči za stiropor. Ljudje ne »padejo« na ekološki izdelek; če morajo plačati samo malo več, si hitro premislijo,« pojasnjuje navade kupcev Škrabec. Tudi pri naselju hiš v Angliji ni glavni tržni adut naravna lesena hiša, ampak dizajn. Hiše so namreč zasnovali trije znani arhitekti. Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|