Kaj je družbeno odgovorno podjetništvo

Avtor: Mirjana Mladič | Objava: 05.04.2007

Je družbena odgovornost podjetij modna muha, trženjska poteza ali dolgoročna usmeritev? Čedalje več podjetij jemlje družbeno odgovornost zelo resno, to pa je tudi usmeritev Evropske unije.



Izraze, kot so »družbena odgovornost podjetij«, »družbeno odgovorno obnašanje«, »odgovornost do vseh zainteresiranih javnosti«, »etično delovanje« in podobno, poznamo že vsaj deset let. Starejši jih poznamo tudi že veliko dlje, res pa je, da so s spremembo družbenega sistema za nekaj časa izginili iz javnega sporazumevanja. Zamenjali so jih »dobiček«, »lastništvo«, »upravljanje premoženja« in podobno.  

Lahko bi rekli, da imamo Slovenci srečo. Po eni strani že dolgo (iz prejšnjega sistema) poznamo poslovno delovanje, ki ne upošteva samo kratkoročnih in ozkih koristi, po drugi strani pa smo se odločili za kapitalizem v času, ko so grobe, agresivne, nestrpne lastniške koristi večinoma že zamenjali bolj družbeno odgovorni cilji.   

Kaj je pravzaprav družbena odgovornost podjetij? 

Čeprav se morda zdi izraz zapleten, gre za zelo preprosto zamisel. V Evropski komisiji je delovna definicija družbene odgovornosti podjetij (DOP) »koncept, po katerem podjetja v svoje poslovno delovanje in svoje odnose z zainteresiranimi udeleženci prostovoljno vključujejo družbeno in okoljsko skrb.«[1] 

Gre za ravnanje podjetja, ko zavestno »dosega poslovni uspeh z upoštevanjem etičnih vrednot in spoštovanjem ljudi, skupnosti in naravnega okolja.«[2] Pri tem »nenehno skrbi za to, da se obnaša etično in prispeva h gospodarskemu razvoju s tem, da izboljšuje kakovost življenja zaposlenih in njihovih družin, lokalne skupnosti in širše družbe.«[3] 

Pri DOP-u gre za aktivnosti in delovanje do ravni, ki so jo podjetja zmožna uvesti, ne pa za nekaj, kar morajo napraviti. Gre za priložnosti, ne pa za obveznosti ali uvajanje novih pravil. Skratka, gre za načine, kako z intenzivnejšim ukvarjanjem z nekaterimi družbenimi in okoljskimi vidiki svojega poslovanja dodati vrednost svojemu podjetju.[4] 

Družbena odgovornost je veliko več kot sponzorstvo, nesebičnost, dobrodelnost, darovalstvo. Dobro in odgovorno zastavljeno res pomaga pomoči potrebnim in istočasno dosega tudi druge sporazumevalne cilje.[5]

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *