Kaj potrebuje stalna stranka?

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 08.03.2011

Stalne stranke so blagoslov za podjetje. Ali naredite dovolj za dober odnos z njimi?


Ko sem bil na službeni poti, me je moj vulkanizer poklical, dogovorila sva se, da bo prišel in odpeljal moj avto, doma so mu dali ključ in vse je potekalo brez mene. (Big Stock Photo)

Stalne stranke so lahko blagoslov za podjetje. Po drugi strani pa vas lahko uspavajo in ob tem pozabite, da se nekje drugje vrti še drugačen svet. Vse se vam zdi samoumevno in zaspite – do trenutka, ko stranke nenadoma (brez razloga?) ni več.
 
Stalna stranka zasluži vso pozornost, pravzaprav še več pozornosti kakor nova stranka. Kajti stalna stranka vam zagotavlja reden vir prihodkov. S stalno stranko ste v drugačnem, tesnejšem odnosu in prinaša obojestranske koristi. Zato morate te odnose neprestano negovati, kar od vas zahteva enako truda kakor pridobivanje nove stranke, če ne še več. A ne pozabite – od stalne stranke imate daleč največ koristi. Stalna stranka je stranka, ki jo že imate. Vam je zvesta in to pomeni več kot le zadovoljna. Prinesla vam bo nov posel in celo pripeljala nove stranke! Zato za zvesto stranko dobro poskrbite, vedno znova pa ji pokažite hvaležnost za to, kar dobivate z njo.
 
Škoda zaradi slabe skrbi za obstoječo stranko
 
Številne raziskave vedno pokažejo zelo podobno sliko – do dve tretjini strank zapusti obstoječega dobavitelja zaradi slabih odnosov in storitev. Vsakih pet let se v strukturi strank zamenja vsaj polovica strank – preprosto zapustijo svojega dobavitelja. Zato je dobro, da se zavedate: vsak stik z obstoječo stranko je lahko razlog za nov, dodaten posel – ali pa za izgubo te stranke. Vsakdo iz podjetja lahko prispeva k ohranjanju in pridobivanju posla s stalno stranko, žal pa z napačnim ravnanjem tudi k rušenju odnosa. Najhuje pri vsem je, da se ti odnosi dostikrat ne pretrgajo kar naenkrat, pač pa počasi, še opazite ne, da je nekaj narobe, obstoječa stranka je tudi tiho in si misli svoje.
 
Vse prevečkrat mislimo, da bo obstoječa stranka »že potrpela« in smo bolj uslužni do novih kupcev. Kar pomislite, kolikokrat ste deležni manj kot odlične storitve pri svojem avtomehaniku, zobozdravniku, mesarju, pleskarju, v svoji najljubši gostilni … In kolikokrat ste v takih primerih tiho in si mislite: »Tokrat še.« (Ker ste še zvesti.) Dokler vas nenadoma ni več tja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *