Kaj razlikuje podjetnika od »običajnih« ljudi?

Avtor: Anita Ivačič | Objava: 06.06.2012

Podjetnik je vodja. Pravega vodjo je težko opisati, a zlahka prepoznati. (Povzeto po Pierluigiju Collini)


Pierluigi Collina: »Za podjetništvo je v vseh, še posebej pa v časih gospodarske krize, potreben pogum – in ta velja za vrlino, ki lahko delno nadomesti celo pomanjkanje znanja in izkušenj.«

Vodenje podjetja zahteva pogum, samozavest in odločnost, da prevzamemo odgovornost za svoje ravnanje in tudi moč za morebitne kritike, napade, očitke, če se odločitev izkaže za napačno. Marsikateri podjetnik ve, da je po bitki lahko biti general. A z vztrajnostjo in voljo se lahko veliko naučimo iz napak, jih popravimo oziroma se pripravimo, da se jim bomo prihodnjič izognili. Navsezadnje so poskusi in napake tista pot do izboljšav in napredka, po kateri človeštvo hodi že tisočletja.
 
Navdušuje druge
 
Občudovanje je subjektivno čustvo, povezano z našim vrednostnim sistemom in željami. Nosilci lastnosti, ki jih kot pripadniki neke (v našem primeru potrošniške) družbe ocenjujemo kot zaželene in vredne, postanejo naši »pomembni drugi«, naši vzorniki, ki jim želimo slediti. Podjetnik, ki uspešno in korektno vodi svoje podjetje, zagotovo vzbuja pozitiven odnos javnosti: zaposlenim predstavlja vzor, spodbuja delovno vnemo in krepi pripadnost podjetju, med poslovnimi partnerji in v lokalnem okolju je spoštovan, navsezadnje, potrošniki hočejo njegov proizvod oziroma storitev.
 
Za ene je merilo navdušenja novi iPhone 4S, inovacija Steva Jobsa, za druge hitre in natančne noge Messija. A navdušujoče niso le »hollywoodske« zgodbe za milijon(e) dolarjev. Občudovanja vredne so tudi domače poslovne uspešnice, na primer tista o orhidejah, ki z izkoriščanjem geotermalne toplote cvetijo sredi Prekmurja v tropskem rastlinjaku podjetja Ocean Orchids in krasijo domove od Amsterdama do Istanbula. Ali zgodba o trajnostnih pasivnih hišah, ki so jih kot prvi v Sloveniji razvili in postavili v podjetju Lumar IG – tudi Slovensko olimpijsko hišo London 2012 je zgradil Lumar. S približevanjem mladim, ki so se že rodili z mobilnimi telefoni in s spletom, Si.mobil vztrajno veča svoj tržni delež. In predvsem: tako, kot je navdušil Pipistrelov Virus SW 914, ki ga je Lenarčič popeljal na pot okoli sveta, je tudi navdušenje kot virus: nalezljivo! Najprej moramo biti navdušeni sami in popolnoma verjeti v to, kar počnemo; drugi bodo sledili. Navdušil je tudi nastop Pierluigija Colline, po ocenah nekaterih najboljšega nogometnega sodnika vseh časov in gosta Si.mobilovega poslovnega srečanja in konference TopTalk 2012.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *